تفاهم‌نامه آغاز مجدد پروژه قطاری شهری اهواز منعقد شد

تفاهم‌نامه آغاز مجدد پروژه قطاری شهری اهواز برای اجرای فاز اول و دوم خط یک این پروژه پس از سال‌ها توقف، امروز در حاشیه جلسه شورای اداری خوزستان، بین شهرداری اهواز و یک پیمانکار وابسته به وزارت دفاع منعقد شد.
کد خبر: ۱۱۷۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴ 28 July 2024

تابناک خوزستان: رضا امینی شهردار اهواز در حاشیه جلسه شورای اداری خوزستان که امروز (۶ مردادماه) در استاداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: پروژه قطار شهری اهواز همزمان با شهرهای اصفهان و شیراز شروع شده بود اما به دلیل اختلاف با پیمانکار، پروژه متوقف شد و سال‌ها زمین‌گیر بود. اکنون با حمایت‌های وزارت کشور در انتشار اوراق مشارکت و حمایت شورای شهر اهواز و استاندار خوزستان، تلاش‌ها به ثمر نشست و تفاهم‌نامه آغاز دوباره کار در فاز اول و دوم خط یک قطار شهری اهواز پس از سال‌ها منعقد شد.

وی افزود: با رای شجاعانه دستگاه‌های قضایی و حمایت دادگستری از عدل و احقاق حقوق مردم اهواز، خلع ید پیمانکار قبلی صادر شد. در نهایت این تفاهم‌نامه با یکی از شرکت‌های توانمند وابسته به وزارت دفاع منعقد شد.

شهردار اهواز گفت: این پروژه شامل ۱۱.۵ کیلومتر از مجموع ۲۳ کیلومتر خط اول قطار شهری اهواز است و امیدواریم در مدت دو سال شاهد پایان عملیات اجرایی آن باشیم. فازهای سه و چهار هم با تنظیم قراردادهای جداگانه آغاز می‌شوند تا شاهد بهره‌برداری از این ناوگان انبوه‌بر باشیم.

وی بیان کرد: در مدت دو ماه باید این تفاهم‌نامه منجر به عقد قرارداد شود و سپس پیمانکار عملیات اجرایی خود را با جدیت آغاز خواهد کرد. طبق تفاه‌ نامه باید در ۱۸ ماه این دو فاز به بهره‌برداری برسند. 

پروژه قطار شهری اهواز در سال ۱۳۸۵ با پیمانکاری شرکت کیسون در اهواز آغاز به کار کرد. در این سال‌ها اختلاف‌های مالی و حقوقی بین شهرداری اهواز و پیمانکار موجب وقفه‌های طولانی و در نهایت تعطیلی پروژه شد. سرانجام خردادماه امسال با رای دادگاه شرکت کیسون خلع ید و روند واگذاری کارگاه‌ها و ایستگاه‌های نیمه تمام قطار شهری به شهرداری اهواز آغاز شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار