الگو برداری درست در زندگی برای ترویج حجاب/یاداشت اختصاصی هماخوزستان/مینافراز

کد خبر: ۱۱۷۷۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷ 28 July 2024
الهام خمیسی فرمانده پایگاه بسیج خواهران مهدیه لشکرآباد حوزه ۶ نبوت ناحیه امام حسین (ع) در خصوص رعایت حجاب گفت: موضوع حجاب و عفاف از مسائل مهم و ریشه ای است که باید بدان پرداخته شود، خوزه آموزش و پرورش که ارتباط مستقیم با مسئله تربیت و تعلیم را برعهده دارد باید بر مسئله حجاب تاکید بیشتری داشته باشد، برای رعایت کردن حجاب و پوشش و عفاف بین دانش آموزان و معلمان،تولیدی ها ی داخلی رو ملزم به دوخت الگوی ایرانی اسلامی کنند.
 
وی بیان داشت:مسئله دیگری که در خصوص پوشش و حجاب مطرح می شود فروش پوشش کامل ایرانی اسلامی از مانتو تا شلوار است همچنین در مدارس برای آموزش دانش آموزان دوره هایی برای عفاف و حجاب برپا شود تا با اصول و احکام قرآن در این زمینه آشنایی کامل پیدا کنند.
 
 به گفته او از نظر فرهنگی بر روی دانش آموزان کار شود و معایب بد حجابی و مزایای حجاب و عفاف را برایشان روشن کنند .مادران نیز خود به دنبال لباسهایی باشند که پوشش کامل داشته باشد و همچنین در مدارس برای مادران هم دوره هایی برای رعایت حجاب و عفاف در زندگی خود و همچنین فرزندانشان در جامعه گذاشته شود .
 
خانم خمیسی تصریح کرد: حتما باید از لحاظ فرهنگی در همه ادارت و مدارس و دانشگاه ها و محیط های غیر دولتی کارشود به گونه‌ی  که حجاب داشتن و عفاف داشتن یک ارزش والا شود، متاسفانه در جامعه ارزش و احترام حجاب و عفاف داشتن بسیار کم رنگ شده است.
 
به گفته این بانوی بسیجی گسترش فضای مجازی بین کودکان، نوجوانان و حتی خردسالان به معظلی تبدیل شده که الگو های نادرست را ترویج کرده است، نظارت و پایش فضای مجازی و ساختن فضای امن و ایمن برای همگان تاثیر مستقیمی بر رعایت اصل حیا و عفت در جامعه دارد.
یادمان باشد خانواده ها در رعایت این اصول باید پیشگام باشند. کوتاهی هر یک از نهاد ها خسارت ها و آسیب های اجتماعی فراوانی به همراه دارد.
 
 تولید محتوا مناسب در این زمینه نیز تاثیر گذار بوده معرفی الگوهای برتر جهان اسلام از حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت زینب کبری سلام الله علیها می تواند میدان الگو برداری را فراهم نماید.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار