در بازدید مدیرعامل توسعه نیشکر از مزارع نیشکر دهخدا مطرح شد؛

هدف‌گذاری برای تصاحب ۳۸ درصدی بازار شکر با تولید بیش از ۷۰۰ هزار تُن/رشد مطلوب مزارع نیشکر در سال زراعی جاری

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در جریان بازدید از کشت و صنعت نیشکر دهخدا، ضمن ابراز رضایت از وضعیت مطلوب «داشت» مزارع، از پیش‌بینی تولید بیش از ۷۰۰ هزار تُن شکر در سال بهره‌برداری جدید در واحدهای هشتگانه نیشکری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲ 23 July 2024

تابناک خوزستان: به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، عملیات داشتِ مزارع نیشکر هر ساله از اوایل فروردین شروع می‌شود و تا پایان شهریورماه ادامه می‌یابد؛ این عملیات شامل، راتونینگ، آبیاری، کوددهی و مقابله با آفات نیشکر است.

دکتر عبدعلی ناصری در این بازدید با بیان اینکه میانگین رشد نی‌ها در مزارع واحدهای هشت‌گانه نیشکری ۱۸ سانتیمتر بیشتر از سال زراعی گذشته است، این وضعیت مطلوب را حاصل همکاری سازمان آب و برق خوزستان، فراهم‌شدن نهاده‌های کشاورزی از سوی سازمان جهاد کشاورزی و همچنین کار جهادی و مدیریت خوب کارکنان نیشکر دانست.

وی در ادامه به بررسی وضعیت تولید در واحد نیشکری دهخدا پرداخت و افزود: کشت و صنعت نیشکر دهخدا پس از گذراندن چند سال خشکسالی شدید، سال گذشته تولید مناسبی داشت و در سال زراعی جاری نیز رشد نی‌ها در این شرکت نسبت به سال زراعی گذشته ۲۳ سانتیمتر افزایش داشته است.

مدیرعامل توسعه نیشکر ابراز امیدواری کرد که در صورت استمرار پایداری منابع آبی، این شرکت با تولید حداکثری شکر، به یک تولیدکننده عمده شکر در کشور تبدیل می‌شود؛ در حال حاضر سهم این شرکت از بازار شکر کشور، ۳۵ درصد است که با افزایش تولید، این سهم به ۳۸ درصد خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار