پیش‌بینی شرجی و افزایش دما برای خوزستان

روند افزایش دما و وقوع دماهای ۴۸ و ۴۹ درجه بالاتر در خوزستان ادامه دارد و علاوه بر آن، وقوع گرد و خاک و افزایش رطوبت و شرجی نیز در این روزها پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۱۱۷۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸ 29 July 2024

تابناک خوزستان: محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا پایان هفته همچنان وقوع دماهای ۴۸ و ۴۹ درجه در برخی نقاط استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین امروز سرعت وزش بادها در مناطق غربی، جنوب غربی و مرکزی به صورت متوسط و همراه با تندبادهای لحظه‌ای خواهد بود بنابراین احتمال خیزش گرد و خاک‌های محلی و موقتی در ساعاتی در این مناطق دور از انتظار نیست.

سبزه‌زاری ادامه داد: با توجه به جریانات جنوبی در شامگاه‌ها و صبحگاه‌های سه‌شنبه تا پنجشنبه به ویژه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل و نواحی جنوب شرقی و شرقی احتمال افزایش رطوبت و پدیده شرجی وجود دارد. شمال خلیج فارس نیز امروز مواج است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته شوش با دمای ۴۹.۴ و ایذه با ۲۲.۹ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان گزارش شده‌اند. در این مدت اهواز به بیشینه دمای ۴۶.۸ و کمینه دمای ۳۱.۶ درجه سانتیگراد رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار