مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان عنوان کرد:

پیشرفت بیش از ۸۵ درصدی پروژه‌های مدرسه‌سازی در خوزستان

۶۰۰ کلاس درس در قالب ۲۰۰ پروژه آموزشی باید تا مهرماه در خوزستان به بهره‌برداری برسد، این پروژه‌ها بیش از ۸۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
کد خبر: ۱۱۷۸۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴ 30 July 2024

تابناک خوزستان: محمد سعیدی‌پور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان اظهار کرد: بر اساس اعتبارات ابلاغی و پیش‌بینی‌ها ۶۰۰ کلاس در قالب ۲۰۰ مدرسه یا پروژه آموزشی، تا مهرماه امسال در استان خوزستان به بهره‌برداری می‌رسند اما شهادت آقای رئیسی و تغییر دولت همه را غافلگیر کرد و تخصیص اعتبارات را تحت‌الشعاع قرار داد بنابراین بهره‌برداری از پروژه‌های پیش‌بینی شده در هاله‌ای از ابهام است و هنوز قطعی نیست.

وی افزود: این پروژه‌ها بیش از ۸۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و امیدواریم تا یکی دو ماه آینده با ابلاغ اعتبارات به تعهد خود عمل کنیم.

سعیدی‌پور بیان کرد: در مجموع این کلاس‌های درس حدود ۵۰ تا ۵۵ هزار مترمربع مساحت دارند. همه این کلاس‌ها جدید هستند که یا نیمه‌تمام یا در حال ساخت بوده‌اند.

۱۰ تا ۱۵ مدارس تعمیر می‌شوند

وی عنوان کرد: سال گذشته تعمیرات مدارس خوزستان در پیک کاری قرار داشت و حدود ۳۰۰ مدرسه را عمدتا در نیمه دوم سال تعمیر کردیم. امسال در راستای تکمیل کارهای سال گذشته به صورت موردی در برخی از شهرستان‌ها این کار را انجام می‌دهیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: تقریبا امسال ۱۰ تا ۱۵ مدارس هر شهرستان تعمیر می‌شوند که کار در برخی شهرستان‌ها در حال انجام است. با توجه به کار بزرگی که در سال گذشته در این زمینه انجام دادیم امسال در مجموع تا سقف ۴۰ میلیارد تومان در این خصوص هزینه می‌شود. 

وی در خصوص زمان پایان تعمیر مدارس افزود: بخشی از کار تا مهرماه و تعمیر برخی مدارس در نهایت تا پایان آبان‌ماه انجام خواهد شد.

اجرای طرح شهید عجمیان در ۲۶۰ مدرسه خوزستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به آغاز اجرای طرح شهید عجمیان گفت: اجرای این طرح روز گذشته برای سال دوم، آغاز شد. سال گذشته در قالب این طرح حدود ۱۲۵ مدرسه تعمیر شد.

سعیدی‌پور بیان کرد: این طرح در خصوص بهسازی، شاداب‌سازی و رنگ‌آمیزی مدارس با مشارکت نوسازی مدارس، قرارگاه عدالت تربیتی، سازمان بسیج دانش‌آموزی، سپاه، افراد داری مهارت و حرفه و خیران اجرا می‌شود. هدف این طرح، کاهش هزینه‌های آموزش و پرورش در حوزه بهسازی و تعمیرات مدارس است و همچنین با هدف فرهنگی، آموزش و تربیتی دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: امسال این طرح در ۲۶۰ مدرسه در ۱۷ شهرستان خوزستان با ۴ میلیارد تومان اعتبار اجرا می‌شود و تا قبل از بازگشایی مدارس باید کار رنگ‌آمیزی، شاداب‌سازی مدارس، تعمیر سرویس‌های بهداشتی و تعمیرات برق مدارس به پایان برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار