فروش ۴۴ میلیاردی سینما‌های یزد در بهار امسال

سینماهای یزد در سه ماه ابتدایی سال جاری بیش از ۷۹ هزار مخاطب داشته‌اند که نسبت به سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲، شاهد افزایش ۶۸ درصدی مخاطبان سینما در این استان است.
کد خبر: ۱۱۷۸۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱ 29 July 2024

به گزارش «تابناک یزد» بنا بر اعلام فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، سینما‌های استان یزد در سه ماه ابتدایی سال جاری با اکران ۱۶ فیلم بیش از ۴۴ میلیارد ریال فروش داشته‌اند و کل مخاطبان در این بازه زمانی ۷۹ هزار نفر بوده که در ۲۳۶۲ سانس به تماشای فیلم‌های اکران شده نشسته‌اند. 

این در حالی است که سینما‌های استان در وضعیت مشابه در سال گذشته ۲۱ میلیارد ریال فروش داشتند و در این زمینه نیز نسبت به سال گذشته رشد بیش از ۱۰۶ درصدی را تجربه کرده است.

همچنین سینما‌های یزد در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ با اکران ۱۶ فیلم بیش از ۴۷ هزار مخاطب داشته‌اند.

طبق این گزارش، کل فروش سینمای یزد در سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال بوده است. کل مخاطبان هم در این بازه زمانی ۴۷ هزار و ۳۶۱ نفر و تعداد سانس‌ها نیز رقم یک هزار و ۲۱۰ را حکایت می‌کند.

همچنین بنابر این گزارش، به ترتیب پر مخاطب‌ترین سینما‌های استان یزد در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ سینما تک صفاییه با پنج سالن نمایش و تعداد ۱۲۴۶ صندلی با ۳۵ هزار و ۷۱۹ بیننده مبلغ ۲۱ میلیارد و ۶۳۴ میلیون و ۲۶۰ هزار ریال، پردیس سینمایی خلیج فارس با چهار سالن نمایش و تعداد ۴۷۵ صندلی با ۲۶ هزار و ۱۹۸ بیننده مبلغ ۱۵ میلیاردو ۵۶۶ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال فروش، سینما جام جم یزد با چهار سالن نمایش و تعداد ۶۲۹ صندلی با پنج هزار و ۹۴۳ بیننده مبلغ دو میلیارد و ۷۹۵ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال، پردیس سینمایی نگار میبد با سه سالن نمایش و تعداد ۶۰۷ صندلی با پنج هزار و ۲۸۸ بیننده مبلغ دو میلیارد و ۳۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال، سینما قدس بافق با یک سالن نمایش و تعداد ۲۶۴ صندلی و تعداد پنج هزار و ۱۲۶ بیننده مبلغ دو میلیارد و ۵۳ میلیون و ۶۰۰ هزارریال و سینما فرهنگ ابرکوه با یک سالن نمایش و تعداد ۱۵۵ صندلی با یک هزار و ۱۳۱ بیننده و مبلغ ۳۱۳ میلیون و ۵۰ هزار ریال فروش را به خود اختصاص داده است.

براساس مطالب ذکر شده، صنعت سینما یزد در سه‌ماهه نخست ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲، رشد دو برابری در فروش گیشه و رشد ۶۸ درصدی در تعداد کل مخاطبان را پشت سر گذاشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار