حسینیه گردشگری در یزد آغاز به کار کرد

مسئول دبیرخانه حسینیه ایران از آغاز به کار «حسینیه گردشگری یزد» همزمان با تاسوعای حسینی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶ 15 July 2024
به گزارش «تابناک یزد» به نقل از صدا و سیما؛ سید حسن حسینی در این رابطه گفت: گردشگران به ویژه گردشگران مذهبی با حضور در این محل با گذراندن ورکشاپ‌های آموزشی با واقعه کربلا و هدف قیام امام حسین علیه السلام آشنا خواهند شد.
 
وی یکی از اهداف ایجاد این حسینیه را سفیرپروری در موضوع واقعه کربلا عنوان کرد و افزود: تمام گردشگران داخلی و خارجی بعد از حضور در این حسینیه سفیران بالقوه برای فرهنگ عاشورا هستند.
 
حسینی از حضور روحانیون مسلط به زبان‌های مختلف دنیا در محل حسینیه گردشگری یزد برای صحبت با گردشگران خبر داد و افزود: گردشگران در حضور هیئت‌های عزاداری و نوحه خوانی با این فرهنگ و معانی نوحه‌ها آشنا خواهند شد.
 
مسئول کارگروه گردشگری مذهبی استان با اشاره به اینکه فعالیت حسینیه گردشگری یزد تا سیزدهم محرم ادامه دارد، تصریح کرد: در روز عاشورا یعنی دهم ماه محرم نیز تور رایگان برای حضور در مراسم عزاداری سالار شهیدان به شهرستان‌های تفت، مهریز و اشکذر اعزام می‌شود.
 
حسینی، اهدای ماکتِ نخل و کتابچه زبان انگلیسی با موضوع اهداف قیام امام حسین علیه السلام را از دیگر برنامه‌های جانبی در کاروان‌های حسینیه گردشگری یزد برشمرد.
 
مسئول دبیرخانه حسینیه ایران از همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری، اداره کل اوقاف و کمیته گردشگری میراث فرهنگی، در راه اندازی این حسینیه قدردانی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار