شناسایی ۹ بیمار مبتلا به آنفلوآنزا و ۲ بیمار کووید مثبت در میان حجاج یزدی

با پایان بازگشت حجاج یزدی؛ ۹ بیمار مبتلا به آنفلوآنزا و ۲ بیمار کووید مثبت در پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی استان شناسایی شدند.
کد خبر: ۱۱۷۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱ 15 July 2024
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: به همت کارکنان پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی جمعا از ۱۱۱ زائر، نمونه گیری PCR کووید۱۹ و آنفلوانزا انجام شد.
 
به گزارش «تابناک یزد» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی استان؛ دکتر محسن میرزائی در این رابطه افزود: با این اقدام، ۹ بیمار مثبت آنفلوآنزا و ۲ بیمار مثبت کووید۱۹ شناسایی شدند و پیگیری های لازم جهت درمان و مراقبت از آنان بعمل آمد.
 
وی تاکید کرد: رعایت موازین بهداشتی تا ۲ هفته پس از بازگشت از حج تمتع و گزارش بیماری های واگیر به مراکز بهداشت شهرستانها جهت مراقبت و پیگیری بیماران و اطرافیان آنها از اولویت های حوزه بهداشت استان در این بازه زمانی می باشد.
 
به گفته وی امسال در پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی استان،تیم بهداشتی-درمانی متشکل از ۱۰ کارشناس بیماری‌ها، پنج پزشک، ۲ کارشناس آزمایشگاه و ۲ کارشناس سلامت محیط از مرکز بهداشت شهرستان یزد، مسئولیت معاینات پزشکی، غربالگری بیماری‌های واگیر، نمونه‌گیری و صیانت از سلامت زائران را برعهده دار بودند.
 
پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی از سال ۱۳۸۷ در فرودگاه بین‌المللی شهیدصدوقی یزد مستقر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار