صرفه جویی در مصرف آب در خاتم و مروست با کاهش آبدهی

با تقلیل منصوبات و کاهش آبدهی در خاتم و مروست بیش از ۵۱۶ هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی شد.
کد خبر: ۱۱۷۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲ 17 July 2024

به گزارش «تابناک یزد» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ رئیس اداره منابع آب خاتم و مروست از صرفه جویی ۵۱۶ هزار و ۸۴۵ مترمکعبی آب طی سه ماه گذشته در شهرستان‌های خاتم و مروست خبر داد. 
مهدی حیدری گفت: در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی، با تلاش گروه‌های گشت و بازرسی این اداره، تعداد ۹ مورد تقلیل منصوبات و کاهش آبدهی به میزان ۲۴ لیتر بر ثانیه، صرفه جویی ۵۱۶ هزار ۸۴۵ متر مکعبی آب را در پی داشته است. 
 وی تعداد ۵ مورد قطع و جمع آوری خطوط انتقال غیرمجاز آب به اراضی غیر، ۱۳ مورد قطع برق و پلمب منصوبات چاه‌های مجاز دارای تخلف، یک مورد توقیف ادوات حفاری غیرمجاز، یک مورد شناسایی چاه غیر مجاز و ۲ مورد پر کردن چاه غیر مجاز را از اقدامات حفاظتی صورت گرفته توسط این اداره برشمرد. 
حیدری با اشاره به همکاری خوب دستگاه‌های قضایی و انتظامی در برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی اظهار داشت: اداره منابع آب شهرستان‌های خاتم و مروست با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت. 
رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های خاتم و مروست همچنین ابراز کرد: در ۳ ماه گذشته تعداد ۷ واحد صنعتی تأمین آب شده است و حجم مجاز بهره برداری چاه‌های کشاورزی و صنعت و خدمات نیز به صورت تحویل حجمی در اختیار آن‌ها قرار گرفته است. 
وی به تعداد مجوز‌های صادره در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: تعداد ۵۱ مجوز در سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات و شرب و تعداد ۵۹ مجوز رفع عیب و تعمیر پمپ و لوله از سوی این اداره صادر شده است. 
حیدری در ادامه افزود: ۴۵۰ مورد بازدید چاه و قنات و کالیبراسیون کنتور‌های هوشمند چاه‌های کشاورزی و صنعت و خدمات از سوی گروه گشت و بازرسی این اداره صورت پذیرفته است. 
وی همچنین ابراز کرد: در راستای مشارکت همگانی مردم و مسئولین در حفاظت بیشتر از منابع آب، تعداد یک جلسه شورای حفاظت از منابع آب با ۱۳ مصوبه، در شهرستان مروست برگزار شده است. 
حیدری در پایان به تجهیز ۵۳۶ حلقه چاه به کنتور هوشمند در بخش کشاورزی و ۴۷ مورد در بخش صنعت و خدمات تا کنون اشاره کرد و گفت: ۹۹.۸۱ درصد از چاه‌های کشاورزی و ۷۵.۸ درصد از چاه‌های صنعت و خدمات این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار