فرماندار: میان تحصیلات نظری و فنی در اردکان، توازن ایجاد شود

فرماندار اردکان یزد گفت: باید تلاش کنیم میان تحصیلات نظری و فنی در آموزش و پرورش این شهرستان، توازن ایجاد کنیم.
کد خبر: ۱۱۷۶۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹ 22 July 2024

به گزارش «تابناک یزد» از فرمانداری اردکان، حسین سبزواری در نشستی با مدیران آموزش و پرورش شهرستان افزود: توجه به نیازهای آموزشی و تربیتی جوانان بسیار حائز اهمیت است.

وی به اهمیت توجه به رشته‌های نخبه‌پرور و ایجاد فرصت‌های شغلی اشاره کرد و اظهار داشت : این نکته مهم است که تنوع در رشته‌های آموزشی و ایجاد توازن بین تربیت نخبگان و توسعه صنایع محلی، می‌تواند به رشد و توسعه پایدار شهر اردکان کمک کند، از این روی، اهمیت دادن به هر ۲ جنبه، یعنی تحصیلات نظری و فنی، می‌تواند به افزایش توانمندی‌های جامعه و جلوگیری از مشکلات بلندمدت کمک کند.

سید علی شاکر مدیر آموزش و پرورش اردکان هم اظهار داشت: در هدایت تحصیلی پایه نهم و انتخاب رشته برای ورود به دوره دوم متوسطه، گرایش ۷۰ درصدی دانش آموزان پسر اردکان به رشته های فنی و کاردانش موجب شده است تا از یکسو شاهد افزایش تعداد هنرستان های فنی و کاردانش در شهرستان باشیم و از سویی دیگر، عدم استقبال از رشته های نظری و کاهش تعداد دبیرستان های اردکان به سه دبیرستان پسرانه ، اردکان را در آینده ای نزدیک با چالش جدی کمبود نیروی انسانی کارآمد برای بخش های مدیریتی و مشاغل غیر صنعتی روبرو خواهد ساخت.

وی این عدم توازن در توزیع دانش آموزان پایه نهم را ناشی از صنعتی شدن شهرستان دانست .

مدیر آموزش و پرورش اردکان ، دغدغه اشتغال و اهمیت این موضوع نزد خانواده ها را عامل اصلی این تغییر ذائقه دانش آموزان پسر اردکانی‌ برشمرد و اضافه کرد: به دلیل کمبود هنرستان های فنی مجهز، بسیاری از دانش آموزان پایه نهم شهرستان جذب مدارس کاردانش می شوند.

محمد جواد عابدی اردکانی مدیر دبیرستان ماندگار شرف اردکان با اشاره به قدمت تاریخی و سوابق درخشان این دبیرستان در آموزش و پرورش اردکان گفت: بواسطه سوابق علمی و فرهنگی و تحصیل بسیاری از چهره هایی که امروزه در سطح ملی و بین‌المللی در عرصه های علمی ، فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی نامی پرآوازه دارند.

به گفته وی این دبیرستان در سال ۱۳۸۶ با مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش, در زمره مدارس ماندگار ایران قرار گرفت و فعالیت آموزشی خود را در چارچوب شرایط و ضوابط خاص مدارس ماندگار ایران ادامه داد.

وی با اشاره به اینکه دبیرستان ماندگار شرف ، هویت تاریخی و فرهنگی اردکان محسوب می شود افزود: این دبیرستان با داشتن ظرفیت ها و قابلیت های خاص و همچنین ماموریت هایی که در آیین نامه مدارس ماندگار ایران بر عهده اینگونه مدارس گذاشته شده است می تواند به عنوان یک مدرسه الگو در آموزش و پرورش اردکان نقش آفرینی کند.

مدیر دبیرستان ماندگار شرف اشاره داشت: این دبیرستان به شیوه هیأت امنایی اداره می‌شود که سیاستگذاری های آموزشی و پرورشی ، تعیین خط مشی های کلی تعلیم و تربیت مطابق با قوانین و ضوابط آموزش و پرورش و نظارت بر انجام فعالیتهای آموزشی ، پرورشی و تربیتی در این دبیرستان را بر عهده دارد.

اردکان در ۶۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار