خرید تضمینی گندم در کردستان از ۷۱۱ هزار تن فراتر رفت

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: تاکنون ۷۱۱ هزار و ۱۴۳ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.
کد خبر: ۱۱۷۸۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵ 29 July 2024

به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از ایسنا؛ جمال صالحی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال میزان خرید تضمینی گندم در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲۵ هزار و ۸۴۰ تن معادل ۲۳ درصد افزایش داشته است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان افزود: بیشترین میزان خرید این محصول در استان به ترتیب در شهرستان بیجار با ۱۷۴ هزار و ۹۲۴ تن، شهرستان قروه با ۱۳۵هزار و ۹۷۴ تن و شهرستان سقز  با ۱۲۹ هزار و ۶۹۳ تن به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: دهگلان با ۱۲۷ هزار و ۷۰۲ تن، دیواندره با ۷۹ هزار و  ۱۷۷ تن، کامیاران با ۴۰ هزار و ۶۷۲ تن و سنندج با ۱۳ هزار و ۱۸۲ تن در جایگاه‌های بعدی خرید تضمینی گندم در استان قرار دارند.

صالحی آهنگ خرید روزانه این محصول در استان را ۳۶ هزار و ۶۳۹ تن  اعلام کرد و گفت: از ابتدای زمان برداشت گندم در استان، ۱۲۳ هزار تن از گندم مازاد بر نیاز استان از مراکز موقت شبکه تعاونی روستایی به ۹ استان تهران، البرز، اصفهان، قم، مازندران، گیلان، یزد، بوشهر و خراسان رضوی ارسال شده است.

وی اضافە کرد: سطح زیرکشت گندم در کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار دیم و ۴۱ هزار هکتار آبی است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار