امسال بیش از پنج هزار شغل در سنندج ایجاد می‌شود

فرماندار سنندج گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال باید پنج هزار و ۶۰ فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شود که تاکنون ۲۰ درصد آن محقق شده است.
کد خبر: ۱۱۷۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸ 10 July 2024

به گزارش «تابناک کردستان»، حسن عسکری روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال شهرستان سنندج اظهار کرد: امسال ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط دستگاه‌های مختلف به بانک‌های عامل معرفی شده و در حال پرداخت است.

وی افزود: سال گذشته، ۹۷ درصد تسهیلات بخش مشاغل خانگی جذب و به متقاضیان پرداخت شد؛ ضمن اینکه تعهد شهرستان در ایجاد اشتغال چهار هزار و ۷۵۱ شغل بود که بیشتر از این رقم و پنج هزار و ۵۹۴ اشتغال ایجاد شد که ۱۱۷ درصد از تعهد را شامل می‌شود.

فرماندار سنندج یادآورشد: همه مسئولان باید با تمام توان در جهت ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در شهرستان سنندج تلاش کنند و با همکاری و همدلی، این مهم را محقق سازند.

عسکری ادامه داد: اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه است و باید همه مسئولان در جهت کاهش بیکاری با همکاری و همدلی گام بردارند.

وی بر تمرکز بر اشتغال و اهمیت آن تأکید کرد و افزود: اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه است و همه باید در این زمینه دین خود را ادا کنند.

فرماندار سنندج با اشاره به وجود جوانان بیکار در خانواده‌ها که آرامش آن‌ها را به هم می‌ریزد، از تمام مسئولان خواست به‌طور ویژه در این بخش اقدام کرده و برنامه‌ها را دنبال کنند.

عسکری تاکید کرد: در راستای ایجاد اشتغال، ضروری است که تسهیل در ابلاغیه‌ها صورت گیرد، البته این آسان‌کاری باید در چارچوب قانون و در جهت رفع بیکاری و افزایش رضایت‌مندی مردم باشد.

وی با تجلیل از اقدامات بنیاد علوی در ایجاد اشتغال روستایی، از بخشداران خواست تا همکاری لازم را با این بنیاد به منظور جلوگیری از مهاجرت روستائیان به حاشیه‌های شهر به عمل آورند.

عسکری با اشاره به اینکه بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان برنامه‌های مناسبی در زمینه آموزش و توانمندسازی افرادی که تسهیلات دریافت می‌کنند دارند، خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی در صدور مجوزها و توانمندسازی با بنیاد علوی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار