زمین بیش از ۲۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در کردستان تأمین شد

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون زمین ۲۸ هزار و ۵۰۰ متقاضی نهضت ملی مسکن در استان تأمین شده است که این رقم در هفته‌های آینده به ۳۷ هزار و ۱۹۰ واحد خواهد رسید.
کد خبر: ۱۱۷۵۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴ 13 July 2024

به گزارش «تابناک کردستان»، جهانگیر الیاسی روز شنبه در جلسه شورای مسکن استان کردستان در سنندج اظهار کرد: با تامین این میزان زمین برای متقاضیان با الحاق در سه بخش شامل توافق با سپاه پاسداران در دوشان، توافق با دانشگاه آزاد داخل محدوده و اراضی دیواندره، تعداد زمین‌های تامین شده از کل زمین‌هادر این حوزه، در دولت های نهم تا دوازدهم بیشتر خواهد بود.

وی افزود: تعداد متقاضیان مسکن در کردستان ۹۲ هزار نفر است که این خود نشان می دهد در این استان نیاز به مسکن بیشتر از سایر استان‌ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه علی‌رغم تامین مسکن، در زمینه ساخت مقداری عقب هستیم، گفت: زمان بر بودن آماده سازی ناشی از خاکبرداریهای فراوان و محدودیت فصل کاری در استان از دلایل برخی کاستی ها در حوزه ساخت بوده است.

وی به برخی مشکلات موجود در طرح نهضت ملی مسکن استان اشاره کرد و گفت: کمبود اعتبار و تاخیر در پرداخت صورت وضعیت سازندگان توسط بانک عامل، عدم تعیین تکلیف مالکیت پروژه ۱۲ هکتاری قروه، عدم تعیین تکلیف پروژه ۲۷ هکتاری دهگلان و وجود معارض در اراضی قشلاق از جمله مشکلات موجود است.

الیاسی نقل و انتقال نهضت ملی مسکن، ممانعت شهرداری از اجرای پروژه و عدم امکان برداشت وجه بابت هزینه‌های آماده‌سازی از حساب را از دیگر مشکلات موجود اعلام کرد.

وی همچنین خواستار تعیین تکلیف نوع اراضی در شهرهای دیواندره، دهگلان، کامیاران، قروه و سقز، تعیین تکلیف اراضی تامین شده دیواندره، تامین زمین شهرک سازی بانه و تامین زمین تصویب کمیسیون ماده پنج جهاد کشاورزی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: در دولت سیزدهم سه شهرک با کاربری مسکونی و غیرمسکونی شامل شهرک فردوس سقز، شهرک نیشتمان سنندج که نیازمند رفع تصرف است و شهرک راه آهن به نتیجه رسید.

زمین بیش از ۲۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در کردستان تأمین شد
۶۰درصد تسهیلات مسکن روستایی عقد قرارداد شد

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۱۸ درصد از سهمیه مسکن روستایی مربوط به مسکن روستایی است،گفت: پنج هزار و ۳۵ فقره تسهیلات مسکن روستایی عقد قرارداد شده که این میزان معادل ۶۰ درصد تسهیلات مسکن روستایی است.

سعید رسولی اجرای طرح در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت اشاره کرد و گفت: در ۶ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان زمین تامین شده و مشکلی وجود ندارد، در ۹ شهر زمین شناسایی شده و باید تعیین تکلیف شود و در چهار شهر نیز به هیچ عنوان زمین تامین نشده است.

وی ادامه داد: در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز، بزرگترین و شاخص‌ترین پروژه، پروژه ۲۰۰ واحدی تافگه است که قرار شد ۸۰واحد آن در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان یادآور شد: چالش اصلی ما در زمینه این ۸۰ واحد،تزریق مالی است و برای بهره‌برداری از این پروژه ۵۰میلیارد ریال اعتبارنیاز است که امیدواریم این میزان اعتبار تامین و پروژه به بهره برداری برسد.

وی اظهارکرد: در شهرستان قروه نیز تا امروز از منابع مالی متقاضیان استفاده شده است که انتظار می رود بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات تسریع کنند.

رسولی افزود: همچنین قرار است که ۱۵۰ واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دیواندره در هفته دولت به،بهره‌برداری برسد که در مرحله آماده‌سازی معابر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار