نماینده ولی فقیه در کردستان: افکار و منش شهدا برای جوانان تبیین شود

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: یاد و زندگی شهدا باید همواره گرامی نگهداشته و افکار و منش آنان برای جامعه به ویژه نسل جوان، تببین شود.
کد خبر: ۱۱۷۵۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰ 14 July 2024

به گزارش «تابناک کردستان»، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز یکشنبه در مراسم یادواره شهید عبدالله طوسی و شهدای واقع در جورار امامزاده پیر محمد(ع) که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: جلسات بزرگداشت شهدا، ادامه‌ حرکت جهادی و ادامه‌ شهادت است.

وی افزود: شهادت یک نعمت عظیم است که خداوند هر کسی عطا نمی‌کند چرا که روح شهادت را فقط خداوند متعال تضمین می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم یاد شهیدان و پیروی از آرمان‌های آنان تاکید کرد و گفت: حضور در یادواره و محفل‌های شهدا یک نوع الگوبرداری از تربیت دینی و معنوی است.

حجت الاسلام پورذهبی با بیان اینکه برگزاری این یادواره‌های شهدا در جوار امامزاده‌ها مستمر باشد و تکرار شود، ادامه داد: اینجا جوار امامزاده و جوار ۳۰ شهید است که متاسفانه گمنام و ناشناخته است و لازم است برای شناخته شدن آن اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی با اشاره به جایگاه امامزادگان در بین مسلمانان اظهار کرد: در هر مکانی که فضای معنویت و روح عبادت حاکم باشد، روح انسان ارتقا می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر ضرورت توجه و شناساندن اماکن تاریخی، امامزادگان و بقاع متبرکه تاکید کرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان هم با اشاره به اینکه آزادی، استقلال، عزت، امنیت، ناموس و مکتب ما مدیون شهداست، اضافه کرد: ما هر آنچه داریم به برکت خون شهیدان است.

علی کلوندی افزود: مردم ما در هشت سال دفاع مقدس در یک جنگ نابرابر نه تنها هیچ چیزی را از دست ندادند بلکه افتخارات بزرگی را نیز کسب کردند.

وی اظهار کرد: افتخارات و دستاوردهایی که امروز این نظام دارد از انرژی آزاد شده از پیروزی های دفاع مقدس است.

کلوندی شهادت را معامله با خدا دانست و ادامه داد: شهادت یعنی در خط مستقیم ولایت بودن، دارای یقین، فراست و بصیرت شدن، همنشینی با انبیا و صدقین و صالحین و دست رد بر سینه هر چه غیر خداست زدن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار