۶۶ درصد حجم ابلاغی دوره‌های سوادآموزی در کردستان محقق شد

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، در مجموع از ۱۴ هزار و ۴۴۹ نفر حجم استان، ۹ هزار و ۲۲۰ نفر تحت پوشش قرار گرفتند که عملکرد استان ۶۶.۶ درصد است.
کد خبر: ۱۱۷۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶ 14 July 2024

به گزارش «تابناک کردستان»، گلبهار خسروی روز یکشنبه در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان با ارائه گزارشی از مهمترین اقدامات این حوزه اظهار کرد: در دوره سواد آموزی هزار و ۹۴۹ نفر، در دوره انتقال پنج هزار و ۱۲۱ نفر و در دوره تحکیم نیز ۲ هزار و ۱۵۰ نفر ثبت نام کرده‌اند،

وی مجموع کلاس‌های سوادآموزی استان را ۸۰۸ کلاس عنوان کرد و گفت: در سال تحصیلی جاری هشت هزار و ۲۰۶ زن و ۹۲۰ مرد در کلاس‌های سواد آموزی ثبت نام و تحت پوشش برنامه های سواد آموزی قرار گرفته اند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه تاکنون آزمون پایانی سه هزار و ۷۰۶ نفر سوادآموزان استان انجام و یا در حال برگزاری است، افزود: امتحانات سایر کلاس‌ها و سوادآموزان نیز به محض اتمام زمان آموزش تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ برگزار و نتایج آن اعلام و کارنامه قبولی افراد تحویل سواد آموزان خواهد شد.

وی درادامه با اشاره به مهمترین چالش‌های پیش روی این حوزه، اظهار کرد: عدم دسترسی کامل به آمار اسمی و مکانی افراد بی سواد و کم سواد، پراکندگی بی سوادان باقی مانده در مناطق شهری و به خصوص روستایی، عدم رغبت و انگیزه کافی سواد آموزان برای یادگیری، ثبت نام و شرکت در کلاس و مخالفت اعضای خانواده‌ها از حضور افراد بی سواد در کلاس ها و تقاضا محور نبودن سواد آموزی از جمله این چالش‌ها است.

خسروی برنامه‌های جاری در حوزه ماموریت‌های تکلیفی و دنبال کردن طراحی اساسنامه‌ای را ۲ هدف سازمان در سال جاری عنوان کرد و گفت: در برنامه‌های جاری، تغییر رویکرد به مدرسه‌محوری است، مدرسه کانون تحول و تربیت محله است و با پراکندگی مدارس در سطح کشور، مدرسه‌محوری می‌تواند به تحقق اهداف نهضت کمک کند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: مدیران مدارس مسئول این کار خواهند بود و تصمیم می‌گیرند چگونه با افراد بی‌سواد در محل خود برخورد کنند و با چه روش‌هایی آنها را باسواد کنند وبرای این منظور، سرانه نهضت برای مدل مدرسه‌محوری افزایش سه برابر خواهد داشت.

وی همچنین به معرفی برنامه های جدید سازمان در سال ۱۴۰۳ پرداخت و با بیان اینکه در برنامه های سال جاری، اولویت استفاده از ظرفیت های مردمی است، نهضت دانش آموزی، نهضت اولیا و مربیان، معلمان و نیروهای جهادی، روستای با سواد، سواد قرآن پایه، سواد آسان و مراکز یادگیری محلی را از جمله طرح های جدید سواد آموزی در سال جاری عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار