۶۵ مرکز فیزیوتراپی خصوصی در کردستان فعالیت دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر تعداد ۶۵ مرکز فیزیوتراپی خصوصی در استان وجود دارد که در هر یک از آنها یک فیزیوتراپیست زن و یک مرد مشغول به فعالیت هستند.
کد خبر: ۱۱۷۷۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰ 28 July 2024

به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از ایرنا؛ اسعد فتحی پور اظهار کرد: با افزایش تعداد فیزیوتراپی خصوصی و دولتی در استان، دسترسی بیماران به خدمات فیزیوتراپی تسهیل شده و بیماران می‌توانند با تجویز پزشک معالج به راحتی به این خدمات دست پیدا کنند.

وی افزود: ۲ مرکز درمانی دولتی کوثر و توحید در سنندج بخش فیزیوتراپی فعالیت دارند و بیماران بستری در این مراکز با تجویز پزشک معالج می‌توانند از خدمات فیزیوتراپی بهره‌مند شوند؛ ضمن اینکه روزانه به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰ بیمار سرپایی نیز در این مراکز پذیرش می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: هر یک از مراکز کوثر و توحید به طور میانگین توسط ۲ تا سه کارشناس فیزیوتراپی به صورت اختصاصی به بیماران خدمات ارائه می‌دهند.

فتحی پور ادامه داد: بیماران برای دریافت خدمات فیزیوتراپی در مراکز خصوصی می‌توانند بدون نسخه پزشک مراجعه کنند، اما در مراکز دولتی، به صورت ارجاع از بخش بستری در زمان حضور بیمار در بیمارستان و ادامه آن بعد از ترخیص است.

وی یادآور شد: در مرکز درمانی بعثت سنندج کارشناس فیزیوتراپی خدمات مورد نظر را صرفاً در بستر بیمار انجام می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار