۷۱۰ میلیارد ریال بیمه بیکاری در کردستان پرداخت شد

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان گفت: ۲ هزار و ۹۲۱ نفر در استان از خدمات بیمه بیکاری تامین اجتماعی بهره‌مند هستند و از ابتدای امسال تاکنون ۷۱۰ میلیارد ریال به این تعداد پرداخت شد.
کد خبر: ۱۱۷۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵ 09 July 2024

به گزارش «تابناک کردستان»، سیدصلاح قریشی روز سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال تعهدات بلند مدت و ۱۷۰ میلیارد ریال تعهدات کوتاه مدت به جامعه هدف تأمین اجتماعی استان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی سازمان تامین اجتماعی خدمات رسانی به جامعه هدف از بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان است، افزود: در مجموع ۲۳۰ هزار و ۴۲۱ بیمه شده اصلی در استان داریم که از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند و این تعداد نسبت به مدت زمان مشابه رشد ۵.۸ دهم درصدی داشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر ۶۵ هزار و ۷۶۷ نفر مستمری بگیر در استان با رشد هشت درصدی نسبت به سال گذشته از این سازمان خدمات دریافت می کنند، گفت: سال گذشته ۴۸ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال تعهدات بلند مدت، کوتاه مدت و بیمه بیکاری به جامعه هدف سازمان در سطح استان پرداخت شد.

وی گریزی هم به بازرسی از کارگاه‌های بیمه شده در سطح استان زد و ادامه داد: در حوزه بازرسی که به صورت سیستمی انجام می شود ۲۹ هزار و ۳۰۷ فقره بازرسی در سطح استان انجام گرفت که نسبت به دوره گذشته ۱۲۵ درصد رشد داشت.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان یادآور شد: یک هزار و ۹۳۶ کارگاه جدید در این بازرسی ها شناسایی شد که در این زمینه هم نسبت به برنامه مصوب رشد ۱.۲ داشته است.

قریشی افزود: ۱۹ هزار و ۲۰۴ کارگاه بیمه شده در استان وجود دارد و این کارگاه ها به صورت فعال بازرسی می شوند، ضمن اینکه در سه ماه نخست امسال این رقم به ۱۹ هزار و ۴۱۴ مورد افزایش یافت.

وی از افزایش بیمه شدگان در قالب طرح بیمه خانوار ایرانی در استان خبر داد و گفت: طی سال گذشته در مجموع ۱۴ هزار و۶۹۱ نفر در قالب این طرح بیمه شدند که این میزان در سال جاری با رقم سه هزار و ۴۷۲ نفری روند افزایشی داشته است.

مدیر کل تامین اجتماعی کردستان ادامه داد: ۵۷ جلسه برای بررسی پرونده‌های مشاغل سخت و زیان‌آور در استان برگزار و طی آن به ۸۰۱ پرونده امسال بررسی شد.

قریشی از راه‌اندازی سامانه ۱۴۲۰ در استان خبر داد و اضافه کرد: این سامانه تلفنی برای ارائه مشاوره خدمات بیمه‌ای به جامعه هدف شامل بیمه شدگان و کارفرماها راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه از اول امسال لیست هوشمند پرداخت بیمه راه اندازی شده است، گفت: لیست به صورت کاملا هوشمند از طریق سیستم بارگذاری و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

پرداخت سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مطالبات مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان هم با بیان اینکه توسعه ارائه خدمات درمانی شعار ماست، گفت: در حال حاضر ۹ مرکز درمانی، ۲ بیمارستان، ۲۱۱ تخت، ۶ درمانگاه سرپایی و یک کلینیک تخصصی تامین اجتماعی به مردم خدمات می دهند.

شیرزاد قادرپور اقدم به فعالیت ۸۶۷ مرکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی در استان اشاره داشت و افزود: امسال سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مطالبات مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی پرداخت شد.

وی آمار مراجعان بخش سرپایی را در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۳۱۰ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: این عدد نسبت به سال قبل از آن ۱۴ درصد رشد داشت.

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان با اشاره به مراجعه یک میلیون و ۶۳ هزار نفر برای انجام آزمایش بالینی در سال گذشته، اضافه کرد: سال گدشه ۲۳ هزار مورد بستری و ۱۰ هزار عمل جراحی انجام شد.

هزینه‌کرد ۱۴۰ هزار میلیارد ریالی بخش درمان در حوزه ملکی و غیرملکی در سال گذشته و پیشرفت ۱۲ درصدی هتلینگ بیمارستان تامین اجتماعی سنندج از دیگر مطالبی بود که قادرپور اقدم به آن اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار