افزایش ۲۰ درصدی خرید گندم در کردستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان گفت: تاکنون در مجموع ٦٨۳ هزار تن تاکنون گندم خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۱۷۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲ 28 July 2024

به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از ایسنا؛ محمد صالح احمدی ۶ مرداد در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته مقام دوم را استان کردستان در سطح کشور به خود اختصاص داد و امیدواریم امسال نیز جایگاه خود را حفظ نماییم.

احمدی به افزایش سال جاری اشاره کرد و افزود: امسال در مرداد ماه ۱.۹ افزایش دما در استان ثبت شده است که طبیعتا بر نوع محصولات تاثیراتی دارد. 

وی اظهار کرد: آخرین گزارش خرید گندم تاکنون در مجموع ٦٨۳ هزار تن تاکنون گندم خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

محمد صالح احمدی تصریح کرد: در این میان شهرستان‌های سقز، مریوان و کامیاران بەترتیب مقام‌های اول تا سوم را تاکنون کسب کرده‌اند که باتوجه به اینکه برداشت تا شهریور ماه ادامه دارد امکان جابجایی رکورد‌های تولید و خرید در استان وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان در خصوص کاشت و خرید کلزا در استان بیان کرد: از ۳ هزار و ۷۱۹ هکتار اراضی سطح کشت کلزای کردستان، ۸ هزار و ۹۴۵ تن برداشت شده است. 

احمدی در ادامه در خصوص ثبت اطلاعات در سامانه سامکا افزود: ۸ هزار و ۳۰٦ هکتار سیب زمینی، یک هزار و ۱٦٨ هکتار گوجه فرنگی و ۲هزار و ۹۰۳ هکتار پیاز در این زمینه ثبت شده است. 

وی به اهمیت مبارزه با آفات و بیماری‌ها در سطح مزارع اشاره کرد و گفت: ۳٦۰ هزار و ۷۰٥ هکتار مبارزه با علف‌های هرز انجام شدە که در مقایسه با سال قبل افزایش سطح مبارزه داشته‌ایم.

احمدی به آفت سن مزارع اشاره و افزود: امسال هم از لحاظ کمی و هم کیفی هم مبارزه با آفت سن مزارع اقدامات بسیار خوبی داشتبم و خوشبختانه در سطح کشور جزو سه استان برتر کشور در عدم سن زدگی محصول بوده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار