یک هشدار جدی برای خانواده های تک فرزند

مسئول امور بانوان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بررسی‌های به عمل آمده، بیشترین آسیب‌های اجتماعی در جامعه ناشی از تک فرزندی بود.
کد خبر: ۱۱۷۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷ 25 July 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، صدیقه اقبال در کارگاه آگاهی‌بخشی نسبت به وجوه مثبت ازدواج و تعدد فرزندان ویژه معلمان که با حضور کارکنان اداری در اداره آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد ، با بیان اینکه در بازدید‌های میدانی که داشتیم بیشترین آسیب‌های اجتماعی ناشی از تک فرزندی بود، گفت: با توجه به پیامد‌های منفی تک فرزندی باید اقدامات لازم برای فرهنگ‌سازی و اصلاح نگرش مردم نسبت فرزندآوری صورت گیرد.
نیک اقبال ، خاطر نشان کرد : خیلی از بانوان ما حتی ۲ فرزندی را نیز رد کرده و به تک فرزندی معتقد هستند و علاقه چندانی به داشتن فرزند ندارند و چه بسا زندگی خود را با الگو برداری از سبک زندگی غربی ادامه می‌دهند و این نگاه و تفکر خبر از آینده خوبی نمی‌دهد.
مشاور مدیر کل و کارشناس مسئول امور بانوان آموزش و پرورش استان کهگیلویه‌ و‌ بویراحمد با تاکید ویژه بر موضوع جوانی جمعیت اظهار کرد: مقام معظم رهبری در رهنمود‌های چند سال اخیر بار‌ها بر امر جوانی جمعیت و تقویت بنیان خانواده به آحاد جامعه و مسئولین توصیه‌های فراوانی کرده‌اند، لذا برای جلوگیری از بحران پیری کشور می‌بایست اقدامات شایسته‌ای انجام داد تا هم اکنون که کشور در موقعیت جوانی است در آینده نیز دچار بحران پیری نشود.
وی بیان کرد: جامعه فرهنگیان به واسطه جایگاه مرجعیتی که در جامعه دارند، باید فرهنگ‌سازی و تعریف مشوق‌های مربوط به جوانی جمعیت را وظیفه تبیینی خود دانسته و اهتمام کافی را در این زمینه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار