بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال اموال مسروقه در اصفهان کشف شد

فرمانده انتظامی اصفهان از کشف هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اموال مسروقه در چهار ماهه امسال در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸ 25 July 2024

به گزارش «تابناک اصفهان» به نقل از ایرنا؛ سردار حمید علیقیان پور روز پنجشنبه در سومین جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت در ستاد فرماندهی انتظامی اصفهان افزود: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان در این مدت ۵۵ باند سرقت منهدم و ۸۰۸ فقره سرقت آنها کشف شده است.
‎وی اظهار داشت: اموال کشف شده از سارقان شامل چهار دستگاه خودرو، موتورسیکلت، لوازم خانگی، طلاجات، سکه، وجوه نقد، لوازم داخل خودرو و دیگر موارد بود که پس از طی مراحل قانونی به مالباختگان بازگردانده شد.
‎فرمانده انتظامی اصفهان یادآور شد: بیش از ۶۹ درصد این سرقت‌ها در چهار شهرستان اصفهان، کاشان، خمینی شهر و نجف آباد رخ داده که طرح های ویژه و ضربتی برای پیشگیری و کنترل سرقت در این شهرستان ها اجرا شده که دستاوردهای خوبی هم به همراه داشته است.
‎وی تصریح کرد: در این مدت، طرح مبارزه با سارقان موتورسیکلت با محوریت پلیس آگاهی استان در دستور کار قرار گرفت که در مجموع ۲۱ سارق دستگیر و ۲۸ دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد.
‎سردار علینقیان پور افزود: همچنین طرح مقابله با جیب بری، قاپ زنی، سرقت منزل و مبارزه با خریداران اموال مسروقه نیز در مدت مذکور در استان اجرا شد که در مجموع اجرای این طرح ها ۶۵ سارق دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.
‎وی افزود: اجرای این طرح ها و همکاری مردم با پلیس سبب کاهش ۱۰.۱ درصدی سرقت منزل، ۱۰.۴ درصدی سرقت مغازه، ۴.۴ درصدی سرقت اماکن، ۱۲.۱ درصدی سرقت خودرو، ۲۱.۴ درصدی سرقت موتورسیکلت، ۳۵.۶ درصدی قاپ زنی، ۳۷.۱ درصدی سرقت به عنف، ۱۶.۶ درصدی لوازم داخل خودرو و ۲۸.۲ درصدی سرقت های خشن شده است.
‎وی با بیان اینکه یکی از طرح های موفق پلیس آگاهی اصفهان، شناسایی و دستگیری محکومان متواری مراجع قضائی است، گفت: در این مدت ۱۲۳ محکوم متواری دستگیر شدند که جرم ۱۶۸ نفر آنان سرقت بود.
‎فرمانده انتظامی اصفهان، یکی از اقدامات اثرگذار در مقابله با سرقت را اجرای طرح پایش و کنترل هوشمند سارقان سابقه‌دار با استفاده از پابندهای الکترونیکی عنوان کرد و گفت: از زمان اجرای این طرح موفقیت‌های چشمگیری بدست آمده و چندین نفر از سارقان حین ارتکاب سرقت و با کمترین زمان شناسایی و دستگیر شدند و این موضوع نشان می‌دهد که دیگر مجرمان نمی‌توانند پس از آزادی از زندان براحتی مرتکب جرم شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار