مسابقات کشتی قهرمانی بسیج زنجان پایان یافت

مسابقات کشتی قهرمانی بسیج استان در رده‌ سنی امید روز سه شنبه با شناخت نفرات برتر در خانه کشتی جهان پهلوان تختی به پایان رسید.
کد خبر: ۱۱۷۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱ 09 July 2024

به گزارش «تابناک زنجان»، مدیر ورزش قهرمانی بسیج استان زنجان در آیین اختتامیه این مسابقات، افزود: این رقابت ها طی ۲ روز گذشته به منظور ترویج فرهنگ پهلوانی و بزرگداشت شهدای خدمت برگزار شد.

اسماعیل دولتیاری خاطرنشان کرد: همه کشتی گیران استان به این مسابقه دعوت شده بودند که کشتی گیران شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده، ماهنشان و سلطانیه در این رقابت‌ها حضور فعالی داشتند.

مدیر ورزش قهرمانی بسیج استان زنجان گفت: ایجاد شور و نشاط بین ورزشکاران استان و شناسایی و معرفی استعدادهای درخشان جهت شرکت در مسابقات قهرمانی کشوری از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات بود.

دولتیاری گفت: در این رقابتها ۵۷ ورزشکار به رقابت پرداختند که در پایان به نفرات برتر هر وزن مدال، حکم قهرمانی و جوایز نقدی اهدا شد.

وی در خصوص ضرورت قهرمان پروری و توسعه این رشته ورزشی در استان،‌گفت: برنامه ریزی لازم انجام شده است تا روی کشتی گیران نونهال به خوبی کار کنیم تا در آینده در کشتی کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم.

این مسوول ورزشی اضافه کرد: پس از پوست اندازی و کنار رفتن قهرمانان کشتی طی سالهای گذشته در این رشته آنگونه که باید و شاید کار نشده است به همین جهت مشکلات جدی به خصوص در رده های پایه داریم.

وی افزود: طی چند سال آینده که نونهالان و خردسالان به رده سنی بالا از جمله نوجوانان و جوانان وارد شوند قطعا کشتی زنجان ارتقا خواهد یافت.

در حال حاضر چهار هزار و ۶۰۰ ورزشکار بیمه شده در رده های سنی مختلف در این رشته ورزشی در استان فعالیت دارند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار