مرکز رصد جمعیت ثبت احوال زنجان آغاز به کار کرد

مرکز رصد جمعیت ثبت احوال استان زنجان روز سه شنبه با حضور ابوالفضل رفیعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان و جمعی از مسوولان استان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۱۷۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴ 09 July 2024

به گزارش «تابناک زنجان»، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان امروز در آیین راه اندازی این مرکز ضمن قدردانی از ایجاد داشبورد مدیریتی جمعیت در ثبت احوال استان، گفت: راه اندازی این مرکز اقدام و گام ارزشمند و مهمی است و اطلاعات این مرکز خیلی می تواند برای برنامه ریزی درست، کمک کننده باشد.

ابوالفضل رفیعی با بیان اینکه برای هرگونه تصمیم و برنامه ریزی در حوزه جمعیت نیاز به آمار دقیق و روندشناسی است، افزود: از ابتدای دولت سیزدهم در استان این موضوع به صورت جدی پیگیری و در موضوعات مختلف داشبوردهای مدیریتی مورد نیاز راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، رصد مستمر تغییرات جمعیتی بر عهده وزارت کشور و سازمان ثبت احوال است،‌اظهار داشت: در این راستا زنجان جزو استان های پیشرو در راه اندازی مرکز رصد جمعیتی است.

رفیعی با بیان اینکه در کنار این بانک اطلاعات و داده ها، اقدامات تکمیلی نیز برای تحلیل و روندشناسی مورد نیاز است، خاطرنشان کرد: این مهم به طور حتم در دستور کار است و در این راستا از ظرفیت صاحب نظران و پژوهشگران علوم اجتماعی و جمعیت شناسی بهره گرفته می شود.

وی افزود: امکان رسیدن به راهکار بدون تحلیل وجود ندارد و تلاش ما این است با رسیدن به تحلیل های مناسب در جهت بهبود شرایط حرکت کنیم.

رفیعی با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت تکالیف مشخصی برای دستگاهها مشخص کرده است،‌ گفت: اگر از بحران جمعیتی پیشگیری کنیم خیلی از مشکلات هم حل می شود.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان نیز در سخنانی به اهمیت رصد شاخص های جمعیتی اشاره کرد و گفت: در این راستا با توجه به قانون حمایت از خانواده و جمعیت و الزام وزارت کشور به رصد مستمر جمعیت کشور برای راه اندازی مرکز رصد جمعیتی در استان زنجان اقدام کردیم.

مهدی ژاله چیان افزود: تجمیع و تحلیل نشدن داده های جمعیتی، الگوی خاصی به ما نمی دهد و هدف این مرکز تجمیع داده ها برای برنامه ریزی و استفاده پژوهشگران و صاحب نظران است.

وی با بیان اینکه در این مرکز ۳۷ شاخص و آیتم مربوط به جمعیت به صورت دقیق و برخط رصد می شود،‌ اظهار داشت: این مرکز علاوه بر ارتقای دانش عمومی جامعه در حوزه جمعیت، محل هم اندیشی نخبگان در مسائل جمعیتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار