مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه تأکید کرد؛

لزوم افزایش فعالیت‌های قرآنی در کرمانشاه

مدیر کل اوقاف و امور خیریه بر افزایش فعالیت‌های قرآنی در کرمانشاه تأکید کرد و گفت: باید فعالیت‌های قرآنی را بیشتر کنیم و در سال‌های آینده در مرحله کشوری نیز بدرخشیم.
کد خبر: ۱۱۷۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۱ 23 July 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت الله محمد صالحی صبح امروز یکشنبه (یکم مردادماه) در آیین اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآنی در مرحله شهرستانی استان کرمانشاه که در تالار شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: مسابقات امسال با شهادت جمعی از خدمتگزاران به این نظام و رئیس جمهور شهید مصادف شد و ما با نام و یاد این عزیزان مسابقات را برگزار کردیم. 

وی ایام ماه محرم را تسليت گفت و افزود: ایامی که در آن قرار داریم ایام‌ حزن و اندوه خانواده‌ قرآن و اسلام است؛ ایام حزن بزرگ قرآن و سر بریدن قرآن ناطق و امام مظلوم و یاران باوفای ایشان است. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: سعادت دنیا، مرگ شهادت گونه و در امان بودن از هول قیامت مشروط به ورود به ساعت قرآن و قرآن آموزی است. 

صالحی گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، مسئولین و سیستم حکومتی باید شور و نشاط و فضای رقابتی را به وجود بیاورند؛ این کمترین وظیفه‌ای است که می‌توانیم انجام دهیم. 

صالحی بیان کرد: وقتی عزیزان به فرمایش پیامبر(ص) عمل می‌کنند و قرآن آموز می‌شوند بر بنده خدمتگزار وظیفه است که فضا را معطوف و رقابتی کنیم که افراد بیشتر بیایند و درس قرآن و مشق قرآن کنند و در سازمان اوقاف این مسابقات را برنامه‌ریزی کرده اند.

وی عنوان کرد: مسابقات فضا را برای گرایش بیشتر فراهم می‌کند، بیشتر افرادی که امسال در مسابقه شرکت کرده‌اند از مدرسه حاج شهبازخان بوده است، این یک سرمایه گذاری خوبی است که انجام شده است؛ ما باید در مدارس عادی و جاهای دیگر نیز سرمایه‌گذاری کنیم که در آینده سرمایه‌های قرآنی استان ما شوند. 

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: در کرمانشاه، برنامه ریزی کنیم و برای سال‌های آینده خوب کار کنیم‌ که به مقام کشوری نیز دست پیدا کنیم. 

وی گفت: شور و نشاط قرآنی با مسابقه به وجود می‌آید، در مرحله استانی باید این شور را بیشتر کنیم و در مرحله کشوری نیز قرآن آموزان بدرخشند. 

صالحی افزود: مطالبی که مطرح شد در بعد فردی مدنظر است اما امروز در بعد بین‌الملل و در بعد اجتماع و  ابعاد مختلف قرآن می‌درخشد. 

وی ادامه داد: رئیس جمهور شهید در سازمان ملل ندای قرآن سر داد؛ در غزه مظلوم اگر امروز مقاومت صورت می‌گیرد و تا نابودی اسرائیل این مقاوت ادامه خواهد داشت به دلیل تأسی از قرآن است؛ قرآنی که جوانان غزه را مانند جوانان دهه ۶۰ ایران تشویق به شهادت نکند قرآنی نیست که بر پیامبر نازل شده است. 

صالحی گفت: قرآن، قرآنی است که بر سر نی قرار گیرد؛ باید از ابعاد فردی گذر کنیم و به ابعاد گسترده قرآن نظر کنیم که امروز جهان استکبار را به چالش کشیده است؛  در استان کرمانشاه باید فعالیت قرآنی را متناسب کنیم و موفقیت‌های قرآنی را بیشتر کنیم.

مدیر کل اداراه اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در پایان گفت: به برکت این شور قرآنی و معرفت قرآنی، جامعه ما باید روز به روز و سال به سال بیشتر در مسیر قرآن و با قرآن حرکت کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار