استاندار: دولت سیزدهم متعهدانه در مسیر خاموشی مشعل‌های نفتی خوزستان گام برداشت

استاندار خوزستان از دولت سیزدهم به عنوان یکی از دولت هایی که متعهدانه در تلاش برای خاموشی مشعل های نفتی خوزستان گام برداشته یاد کرد و گفت: امسال ۲۲ مشعل دیگر در منطقه شرق کارون با بهره برداری از طرح های مختلف خاموش خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۷۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵ 22 July 2024

تابناک خوزستان: علی اکبر حسینی محراب یکی از اولویت های دولت سیزدهم را جمع آوری گازهای مشعل های نفتی عنوان کرد و افزود: در نیمه نخست امسال قرار است ۱۶ مشعل در شرق کارون با بهره برداری از پروژه های طرح بهسازی و احداث تاسیسات جمع آوری گازهای مشعل، خاموش شود.

وی ادامه داد: ارزش این میزان سرمایه گذاری برای اجرای احداث طرح های مذکور، بیش از ۴۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه هفت پروژه از ۲۷ پروژه این طرح به ارزش حدود ۴۰۰ میلیون دلار تا پایان نیمه نخست امسال به بهره برداری می رسد گفت: با انجام این سرمایه گذاری،۲۵۰ میلیون فوت‌مکعب به ظرفیت خوراک بیدبلند در نیمه دوم سال اضافه می‌شود و با این افزایش خوراک، محصول بیشتری تولید و در نتیجه متان بیشتری به شبکه سراسری گاز و اتان بالاتری به‌عنوان خوراک به مجتمع‌های پتروشیمی تزریق می‌شود.

محراب یادآورشد: این پروژه‌ها شامل پروژه‌های بازگردانی پازنان، پست ۴۰۰ کیلوولت ایثار، ایستگاه تزریق گاز گچساران و پروژه بسیار بزرگ رگ سفید یک در قالب سه پروژه برق‌رسانی شامل یک پست ۱۳۲ کیلوولت با ۲۱۰ دکل برق و حدود ۱۷۸ کیلومتر لوله‌کشی از ۶ کلاستر (تفکیک‌گر) با حدود ۱۲۰ میلیون فوت مکعب گازسوزی و یک واحد فرایندی است.

استاندار خوزستان پیشرفت فیزیکی طرح «بهسازی و احداث تأسیسات جمع‌آوری گازهای مشعل» در شرق کارون را بیش از ع به ۶۵درصد اعلام کرد و ادامه داد: با برنامه ریزی که در دولت سیزدهم انجام شده، پیشرفت این طرح تا پایان سال به ۸۰درصد خواهد رسید.

وی یادآورشد: دولت سیزدهم تمرکز ویژه ای بر جمع‌آوری گازهای مشعل در کشور داشته است تا افزون بر خلق ثروت، گام مهمی را همسو با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در حفظ محیط‌زیست برداشته باشد.

پیش بینی می شود طرح «بهسازی و احداث تأسیسات جمع‌آوری گازهای مشعل» تا پایان سال ۱۴۰۴ تکمیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار