ضریب بهره‌وری فولاد خوزستان در سال گذشته ۹۵ درصد بود

کد خبر: ۱۱۷۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۲ 21 July 2024
تابناک خوزستان: امین‌ ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در مجمع عمومی عادی سالیانه فولاد خوزستان گفت: ضریب بهره‌ وری در دنیا نزدیک به ۶۰ درصد است. با بررسی‌های انجام شده از ۱۳۹۲ الی ۱۴۰۲ متوسط ضریب کشور ۷۴ درصد بود، این مقدار در سال ۱۴۰۲ و به واسطه نیروهای توانمند فولاد خوزستان ۹۵ درصد بود. سهم فولاد در تولید ناخالص ملی ۵.۵ درصد است که از این مقدار سهم فولاد خوزستان ۹ درصد است. فولاد خوزستان در اقتصاد کشور به واسطه‌ی نیروهای ماهر، دسترس به آب‌های آزاد، حامل‌های انرژی، شرایط ویژه‌ای برای توسعه دارد.
 
ابراهیمی با اشاره به تولید فولاد جهان تا سال ۲۰۲۰ اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌‌ها میزان تولید فولاد میانی از ۱ و ۸۶۷ میلیارد تن در سال ۲۰۲۰ به ۲ و ۱۸۷ میلیارد تن در سال ۲۰۵۰ می‌رسد. تولید فولاد جهان در ۱۲ سال گذشته از ۱.۶ به ۱.۹ میلیارد تن رسید. البته فولادهای تولیدی به روش موجود تا سال‌های  ۲۰۴۵ و ۲۰۵۰ تعطیل شده و به جای آن انواع فناوری‌های نوظهور و سبز استفاده خواهد شد. صنعت فولاد در جهان ۹۶ میلیون شغل را ایجاد کرده که با ارزش افزوده ۲.۹ تریلیون دلار  همراه است.
 
ابراهیمی اشاره‌ای به افق تولید فولاد کشور تا ۱۴۰۴، یعنی تولید ۵۵ میلیون تُن داشت و ادامه داد: از این میزان ۳۶ میلیون تُن (معادل سرانه ۴۰۰ کیلوگرم) در داخل مصرف می‌شود. تحصیل سالانه حدود ۱۰ میلیارد یورو از صادرات محصولات فولادی از دیگر اهداف صنعت فولاد کشور است. جایگاه امروز فولاد ایران با ۳۱ میلیون تُن یعنی سهم ۱.۶ درصد تولید جهان و رتبه دهم است. البته باید توجه داشت که ظرفیت تولید ایران بالغ بر چهل و نه و میلیون ۲۰۰ هزار تُن است. اگر محدودیت‌های نبود تا جایگاه هفتم دست پیدا می‌کرد. سهم گروه فولاد خوزستان از تولید کشور ۸.۲۶ درصد است که با این میزان، رتبه‌ی دوم تولید فولاد کشور در اختیار این شرکت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار