مدیر کل امور مالیاتی استان خوزستان، در نشست اتاق بازرگانی شهرستان خرمشهر:

رفع قانونی معضلات اقتصادی خرمشهر دغدغه این اداره کل است

کد خبر: ۱۱۷۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۸ 20 July 2024

تابناک خوزستان: علی خورشیدی در نشست اتاق بازرگانی خرمشهر، از تشکیل کارگروهی جهت بررسی مشکلات بازرگانان خرمشهری خبر داد و افزود: رفع قانونی معضلات اقتصادی خرمشهر دغدغه این اداره کل است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی خوزستان و به نقل از پایگاه خبری رویدادهای خوزستان،  نشستی به منظور بررسی معضلات مالیاتی سالیان اخیر بازرگانان و فعالان اقتصادی خرمشهر میان مدیران کل امور اقتصادی و دارائی و امور مالیاتی استان خوزستان و فعالان اقتصادی این شهرستان، در اتاق بازرگانی شهرستان خرمشهر برگزار شد. در این جلسه که خزانه دار اتاق بازرگانی و دبیر کل اتاق خرمشهر و نماینده مردم شریف خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، فعالان اقتصادی به بیان رو در رو و بی پرده معضلات مالیاتی خود و دوگانگی اجرای قوانین در خرمشهر نسبت به دیگر نقاط استان پرداختند.
کامران مالکیان دبیر کل اتاق خرمشهر عنوان کرد: مالیات محاسبه شده واردکنندگان خرمشهری در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، برخلاف روند معمول در کشور بر اساس نرخ ارز آزاد تعیین شده، این در صورتی است که کلیه ی ثبت سفارش ها و اظهار در گمرک بر اساس نرخ ارز رسمی ثبت و بازرگانان بر اساس آن اقدام به معامله و فروش کالاهای وارداتی خویش نموده اند.
مالکیان با بیان ضرورت اجرای قوانین معافیت های مالیاتی در منطقه آزاد اروند، افزود: مزیت مناطق آزاد در تخفیف مالیاتی و ایجاد تسهیلات و بستر سرمایه گذاری از طریق آن است که بعضا با تداخل وظایف و قوانین شاهدیم این مزیت برای فعالان اقتصادی از بین می رود.
مصطفی مطور زاده نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن اشاره به ضرورت نگاه ویژه به خرمشهر به دلیل جایگاه مقاومت و ایثار و قدمت تجارت و اقتصاد آن بیان کرد: نگاه مدیران و مسئولان کشور و استان به واسطه جایگاه ملی و اعتبار خرمشهر به عنوان نماد اقتدار ایران عزیز باید به صورت ویژه و حمایتی باشد، شأن خرمشهر و خرمشهری زندگی در تنگناها و محدودیت ها نیست.
در پایان نشست خورشیدی مدیر کل امور مالیاتی خوزستان، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جلسه و شنیدن مشکلات و نقطه نظرات فعالان اقتصادی، به ضرورت رفع موانع تولیدی و اقتصادی شهرستان خرمشهر به عنوان یکی از مراکز مهم اقتصادی استان، اشاره کرد و افزود با ارائه ی فهرست بازرگانان دارای مشکل مالیاتی، شخصا بر رفع قانونی معضلات مالیاتی فعالان اقتصادی خرمشهر در دو هفته آینده نظارت خواهم نمود.
مدیر کل امور مالیاتی خوزستان افزود: در سال‌های اخیر سازمان امور مالیاتی کشور، مشوق قابل توجهی را برای سهولت پرداخت مالیات صاحبان مشاغل و اصناف در قالب فرم تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم در دستور کار قرار داده است. برای استفاده از این تبصره قانونی، سقف درآمدی به طور سالانه تعیین می‌شود و لازم به ذکر است در سال ۱۴۰۳ با نگاه حمایتی سازمان امور مالیاتی، با افزایش سه برابری سقف درآمدی عملکرد سال ۱۴۰۲ به مبلغ هجده میلیارد تومان، دایره مشمولان این مشوق را گسترده‌تر کرده است.  فعالان اقتصادی استان می توانند آخرین اخبار، اطلاعیه ها، بخشنامه ها و دستورالعملهای مالیاتی را از سامانه tax.gov.ir دریافت نموده و همچنین سوالات، انتقادات، پیشنهادات و هرگونه گزارش فرار مالیاتی را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۲۲۸۷ ارسال و یا با شماره تلفن گویای ۳۳۳۳۷۷۵۵ و مرکز ارتباط مردمی ۱۵۲۶ به صورت شبانه روزی مطرح و پاسخ کلیه سوالات خود را دریافت نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار