پایان چشم‌انتظاری ۳۶ هزار خانواده دارای معلول برای دریافت مستمری در خوزستان

مدیرکل اداره بهزیستی خوزستان گفت: در ۲ سال اخیر، ۳۶ هزار خانواده دارای معلول استان پشت صف دریافت مستمری بودند که با تلاش دولت سیزدهم اعتبارات لازم در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفت و تمامی افراد واجد شرایط تحت پوشش این دستگاه حمایتی قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۱۷۶۵۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰ 20 July 2024

تابناک خوزستان: مهران کریمیان روز شنبه در نشست با رسانه های استان خوزستان به مناسبت آغاز هفته بهزیستی در محل این اداره کل اظهارکرد: در این هفته برنامه‌های متعددی در استان پیش بینی شده که از مهمترین برنامه ها، برگزاری میز خدمت خدمت در مناطق کم برخوردار، مانور اورژانس اجتماعی در اهواز، بازدید از مراکز شبانه روزی ایام در استان و برگزاری کارگاه های آموزشی در جامعه هدف، است.

وی افزود: همچنین اجرای رویداد ظرفیت‌سازی اشتغال و استقرار میز خدمت در مناطق، دیدار با خانواده‌های تحت پوشش دارای چند معلول و فرزند یتیم تحت پوشش، ارائه خدمات رایگان مشاوره، برگزاری مسابقات ورزشی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای سازمان بهزیستی و برپایی میز خدمت در مصلاهای استان برای افراد تحت پوشش است.

مدیرکل اداره بهزیستی خوزستان ادامه داد: همچنین در زمینه مسکن نیز قرار است در این هفته ۹۵ واحد مسکونی به خانواده‌های نیازمند اهدا شود ؛ برای این واحدهای مسکونی به هر خانوار یک میلیارد ریال اعتبار بلاعوض اختصاص داده‌ شد.

وی بیان کرد: بهزیستی یک سازمان تسهیل گر است که در شهرها و روستاها با محوریت تامین مسکن و همچنین ایجاد برخی مشاغل ویژه جامعه هدف کمک‌های بلاعوض ارائه می کند.

کریمیان مهارت آموزی را یکی از اقدامات جدی برای ایجاد اشتغال جامعه تحت پوشش بهزیستی برشمرد و یادآور شد: در ۲ سال اخیر ۱۳۲ طرح اشتغال برای افراد تحت پوشش اجرا شده و پس از آموزش فنی و حرفه ای و آماده سازی افراد، تسهیلاتی تا سقف یک میلیارد ریال برای طرح های کوچک و برای طرح‌های بزرگ تا سقف سه میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۲ طرح از این طرح های اشتغالزایی، به صورت کارفرمایی است که در آن جامعه هدف بهزیستی و کارآفرینان استان مشارکت دارند.

افتتاح ۱۲ مرکز جدید توانبخشی، نگهداری و مراقبتی در خوزستان

مدیرکل اداره بهزیستی خوزستان گفت: اکنون ۱۲ مرکز غیر دولتی توانبخشی، نگهداری و مراقبتی اجتماعی با مجوز سازمان بهزیستی آماده راه اندازی شده و در این هفته افتتاح می شوند.

وی اظهار کرد: همچنین در حوزه مسائل فرهنگی در سال اخیر تعدادی از افراد زائر اولی به مشهد اعزام می شوند و برنامه های متعدد دیگری نیز در بخش فرهنگی برای قدردانی از مددکاران در دستور کار است.

کریمیان بیان کرد: اهدای بسته‌های معیشتی و جهیزیه نیز در طول سال به صورت مستمر انجام می شود اما انتظار می رود با توجه به آسیب های اجتماعی استان، خیران در این زمینه بیشتر ورود کنند.

مراکز نگهداری کودکان کار و آسیب دیدگان اجتماعی خوزستان نیازمند حمایت صنایع بزرگ

وی افزود: در حال حاضر ، مراکز نگهداری کودکان کار و آسیب دیدگان اجتماعی خوزستان به شدت نیازمند حمایت شرکت‌های بزرگ هستند ؛ بیش از ۱۳۷ هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی در خوزستان بوده که نیاز است نهادها، شرکت‌ها و دلسوزان این نظام اسلامی از اعتبارات مسئولیت های اجتماعی خود، بودجه های بیشتری را به این مجموعه اختصاص دهند.

مدیرکل اداره بهزیستی خوزستان گفت: اکنون برای ساماندهی کودکان خیابانی به غیر از ۱۸ دستگاه متولی، سایر مجموعه های صنعتی و بزرگ استان نیز باید مشارکت فعال‌تری داشته باشند.

نگهداری از ۲۱۱ کودک خیابانی در مراکز نگهداری بهزیستی خوزستان

وی با اشاره به نگهداری از ۲۱۱ کودک خیابانی در چهار مرکز نگهداری بهزیستی خوزستان، تصریح کرد: اکنون برای نگهداری کودکان خیابانی نیازمند تاسیس موسسات خیریه ویژه نگهداری کودکان هستیم و هرچه خیران در این بخش بیشتر ورود کنند، بی شک می توانیم در زمینه ساماندهی این کودکان تلاش بیشتری کنیم.

کریمیان یادآور شد: در حال حاضر ۳۱ هزار و ۱۷۹ بانوی سرپرست خانوار و چهار هزار و ۳۰۱ مورد افراد دارای فرزند چندقلو را تحت پوشش داریم که مستمری بگیر سازمان بهزیستی هستند.

وی به اهمیت سامانه صدای مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی برای رفع مشکلات مردم اشاره کرد و گفت: افراد دارای بحران‌های روحی و روانی، مردان و زنان برای رفع مشکلات خانوادگی و تمامی افراد جامعه به صورت رایگان می توانند در طول شبانه روز با این سامانه ارتباط برقرار کنند که در سال گذشته بیشداز ۵۰ هزار مورد تماس تلفنی ثبت شده است.

وی بیان کرد: همچنین در حوزه حق پرستاری نیز اقدامات خوبی انجام شده و بر اساس آخرین آمار در سال ۱۴۰۰ تعداد کل معلولانی که حق پرستاری دریافت می کردند حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر بودند که اکنون این تعداد به ۱۰ هزار نفر رسیده که در این حوزه اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیون ریال پرداخت شد.

کریمیان افزود: در سال ۱۴۰۰ کل اعتبارات بهزیستی برای تامین وسایل توانبخشی ۹۶ میلیارد ریال بود و سال ۱۴۰۲ این مبلغ به ۲۶ میلیارد ریال افزایش یافته که رشد ۱۶۷ درصدی را نشان می دهد.

وی بیان کرد: اعتبار کمک تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان نیز پنج میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال بوده که اکنون این اعتبار به ۲۷ میلیارد ریال رسیده است.

قبولی 257 معلول خوزستانی در آزمون های استخدامی دستگاه‌های دولتی

مدیرکل اداره بهزیستی خوزستان گفت: برگزاری آزمون استخدامی ویژه معلولان برای اولین بار به همت شهید آیت الله رئیسی برگزار شد که امسال برای اولین بار در این آزمون ۸۸۱ نفر شرکت کرده و در نهایت ۲۵۷ نفر جذب نهادهای دولتی خواهند شد.

وی گفت: همچنین در زمینه تسهیلات اشتغال نیز امسال به سه هزار و ۶۴ نفر بیش از ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت شده است.

کریمیان تصریح کرد: در سال جاری نسبت به سال‌های اخیر ۱۲۴ درصد افزایش خدمات اورژانسی ثبت شده و بیش از ۵۰ هزار مورد خدمت رسانی در این حوزه داشتیم.

وی اظهار کرد: جانمایی ۲ هزار واحد مسکونی برای خانوارهای تحت پوشش در طرح نهضت ملی مسکن انجام شده و ۲۵۰ قطعه زمین نیز از بنیاد مسکن و راه و شهرسازی استان، برای ساخت مسکن در اختیار خانواده‌های تحت حمایت قرار داده شده است.

مدیرکل اداره بهزیستی خوزستان گفت: سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری نیز اقدامات خوبی تاکنون داشته که طرح های پیشگیری از تنبلی چشم و غربالگری شنوایی کودکان سه تا پنج سال از جمله این طرح ها است.

وی ادامه داد: در حوزه پیشگیری از معلولیت ها نیز مشاوره ژنتیک انجام شده و افراد تحت پوشش به صورت رایگان و افراد نیازمند نیز با هزینه‌های مناسب در هشت مرکز مشاوره دریافت می کنند.

شیرخوارگاه بزرگ خوزستان در دست ساخت است

کریمیان بیان کرد: عملیات ساخت شیرخوارگاه بزرگ استان نیز به کمک خیران آغاز شده و تا یک سال آینده به بهره برداری می رسد؛ ظرفیت این مجموعه حدود ۵۰ کودک است که با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال احداث می شود.

هفته بهزیستی از ۳۰ تیرماه با شعار «نهضت حسینی، خدمت مردمی» آغاز و تا پنجم مردادماه ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار