در چهل و یکمین نشست کارگروه تسهیل تولید کرمانشاه عنوان شد؛

بررسی مشکلات ۱۸ واحد تولیدی کرمانشاه در راستای رفع موانع موجود

استاندار کرمانشاه از بررسی مشکلات ۱۸ واحد تولیدی در چهل و یکمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۶۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵ 22 July 2024
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی عصر روز یکشنبه (۳۱ تیرماه) در چهل و یکمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ستاد تسهیل امروز مجموعه‌ای از مصوبات را برای درخواست‌های موردی و خاص واحدهای صنعتی در پی داشت که تعداد این درخواست‌ها ۱۸ مورد بود که از جانب واحدهای مختلف صنعتی تولیدی عنوان شد.
 
وی افزود: در این ستاد روابط این واحدها با سازمان‌های مختلف و همچنین نیاز آنها به استمهال‌های قانونی مورد بررسی قرار گرفت و تدابیر لازم برای آنها اندیشیده شد که این مصوبات به واحدهای تولیدی و صنعتی استان کمک کنند. 
 
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا در ماه‌های اخیر ۲ مصوبه عمومی و کلی نیز در این جلسه برای کمک به مجموعه تولیدات استان، به تصویب رسید.
 
وی عنوان کرد: مقرر شد که پرداخت دیون قبلی واحدهای صنعتی به مجموعه‌های بیمه‌گر، مالیاتی و خدمات‌رسان تا اوایل پاییز متوقف شود و از مهرماه این واحدها پرداخت دیون خود را از سر بگیرند.
 
صحرایی با اشاره به اینکه این واحدها می‌توانند طبق برنامه بانک‌ها دیون را به صورت اقساط پرداخت کنند، بیان کرد: معمولاً بین هر کدام از واحدهای صنعتی با سازمان‌های خدمات‌رسان همچون آب، برق، گاز و مالیات دیونی وجود دارد.
 
استاندار کرمانشاه افزود: سازمان‌های خدمات‌رسان مقرر کردند که دیون تجمیعی یا همان دیون قبلی را از واحدهای صنعتی و تولیدی تا ابتدای پاییز دریافت نکنند البته تشخیص مصداق در این موضوع بر عهده کمیته و کارگروهی متشکل از ادارات مرتبط، خانه صنعت و معدن و اداره‌کل صمت خواهد بود.
 
وی ادامه داد: همه واحدهای مشمول این مصوبه باید به این کارگروه مراجعه کرده و اسناد خود را ارائه دهند تا توافق لازم با آنها حاصل شود. 
 
صحرایی گفت: با توجه به ناترازی انرژی موجود که امکان دارد در آینده نیز تکرار شود، برخی واحدهای صنعتی، با حمایت دولت، تمایل دارند که خود اقدام به واردات دیزل ژنراتور از خارج کنند. 
 
وی بیان کرد: در جلسه امروز ستاد تسهیل مصوب شد از ظرفیت قانونی موجود برای تشویق این واحدها در این موضوع استفاده شود صنایعی که اقدام به خرید و وارد کردن دیزل‌ ژنراتور، به منظور تولید انرژی برای واحدهای خود می‌کنند، پس از شروع فرآیند تولید انرژی از این ژنراتورها، با تایید اداره صمت از مالیات بر ارزش‌افزوده معاف خواهند شد.
 
وی ادامه داد: مجموعه واحدهای صنعتی در اقلام صنعتی از حق ترانزیت برخوردار است که در جلسه امروز مصوب شد این واحدها در این زمینه نیز تا پایان تابستان استمهال داشته باشند. 
 
صحرایی عنوان کرد: تصویب این مصوبات به این دلیل است که واحدهای صنعتی در تابستان گرم امسال نمی‌توانند با تمام توان و ظرفیت خود تولید داشته باشند. 
 
وی گفت: در واقع گرما باعث شده است که مقدار انرژی واحدهای صنعتی با برخی محدودیت‌های خاص مواجه شود که این امر باعث محدود شدن تولید واحدها می‌شود. 
 
صحرایی اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌های به وجود آمده در تولید، فروش و امکان پرداخت، مصوبات امروز شرایط به وجود آمدن تسهیل به این واحدها کمک خواهد کرد لذا این مصوبات به تقویت تولید منجر خواهند شد و واحدهای صنعتی تولیدی می‌توانند تعاملات مالی خود را با دستگاه‌های مرتبط بهتر کنند. 
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: قاعده عمومی تعاملات بانک‌ها با مجموعه شهرستان‌های آسیب‌دیده از زلزله سال ۹۶ قواعد و ضوابط ابلاغی قبلی خود را دارد که طبق روال پیگیری خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار