راه‌اندازی مراکز خلاقیت در پژوهشکده‌های آموزش و پرورش خوزستان

رییس پارک علم و فناوری خوزستان از راه‌اندازی مراکز خلاقیت در پژوهشکده‌های آموزش و پرورش استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹ 18 July 2024

تابناک خوزستان: سیدیحیی میرزایی اظهار کرد: تمرکز اصلی پارک بر توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوران مبتنی بر ماموریت اصلی پارک علم و فناوری خوزستان است. یکی از ماموریت‌های پارک، توجه به اولویت‌های استان از جمله زنجیره ارزش افزوده است.

وی افزود: با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس در تابستان و وضعیت آب و هوا، بخش عمده فعالیت‌های اجرایی و ترویجی پارک در نیمه دوم سال است.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به جذب کارگزاران بخش خصوصی، گفت: امسال برای جذب کارگزاران بخش خصوصی اقداماتی انجام شد. هدف، رفع نقاط ضعف شرکت‌ها و کمک به پارک علم و فناوری به عنوان بازوهای حمایتی در حوزه‌های مالیات، کمک به دانش‌بنیان شدن و رسیدگی به حسابداری و حسابرسی و مسائل حقوقی است.

میرزایی ادامه داد: با توجه به اهمیت مسائل ترویجی، تفاهم نامه‌ای با هدف برنامه‌ریزی برای اجرای رویدادها و استارت‌آپ، منعقد شد. در راستای این تفاهم، ۶ تور بازدید دانش آموزان از پارک علم و فناوری برگزار شد.

وی اضافه کرد: خانواده و مدرسه، بستری مناسب برای فرهنگسازی و ایجاد باور نوآوری از سنین نونهالی است. فرهنگ کارآفرینی و فناوری باید از سنین نونهالی و پیش از ورود به دانشگاه جابیفتد. به این منظور، با پژوهشکده‌های آموزش و پرورش وارد مذاکره شدیم تا مراکز خلاقیت و نوآوری در این پژوهشکده‌ها راه‌اندازی شود. این مراکز به عنوان پنجره ارتباط با پارک علم و فناوری است. قرار است حداقل دو تا سه مرکز خلاقیت و نوآوری در پژوهشکده‌های آموزش و پرورش راه‌اندازی شود.

میرزایی گفت: در سال‌های گذشته دانشگاه‌ها و دانشجویان، مخاطبان اصلی پارک علم و فناوری بودند و تمرکز اصلی روی دانشگاه‌ها بود اما امسال، تمرکز اصلی روی قشر دانش آموزان است.

وی در خصوص تولید بار اول، بیان کرد: تولید بار اول، فرآیندی است که در آن یک محصول از سوی کارفرما به فناور سپرده می‌شود که قرار است برای اولین بار تولید شود. تمام فرآیند از ابتدای آغاز به تولید تا پایان کار، باید زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باشد. برای تولید بار اول در حوزه نفت، سال گذشته تفاهم نامه‌ای با اعتبار ۲۵.۳ میلیون دلار، میان وزارت نفت و پارک علم و فناوری خوزستان برای تولید بار اول منعقد شد. همچنین دو پروژه بار اول برای نیشکر در حال طی اقدامات اجرایی لازم است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار