چرا فوتبال کرمانشاه رشد نمی‌کند؟

عضو هیات علمی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: فوتبال کرمانشاه علیرغم وجود استعدادها و پتانسیل‌های زیادی که دارد، به دلایل مختلفی نتوانسته خود را در کشور نشان دهد.
کد خبر: ۱۱۷۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵ 13 July 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، دکتر مصطفی اکبری با اشاره به عدم حضور تیمی از کرمانشاه در لیگ‌های سطح بالای فوتبال ایران، اظهار کرد: زمانی که فوتبال کرمانشاه را مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار می‌ دهیم، خواهیم دید که این استان سرشار از استعدادهای فوتبالی است. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر معادل یک تیم لیگ برتری از مدیرعامل و کادر فنی گرفته تا بازیکن از کرمانشاه در تیم‌های لیگی فوتبال ایران حضور دارند، اضافه کرد: اینکه فوتبال کرمانشاه چرا علیرغم وجود چنین استعدادهایی رشد نمی‌کند و خود را نشان نمی دهد، ناشی از عوامل متعددی است که یکی از آنها می‌تواند نبود یک فضای رقابتی در فوتبال استان باشد. به این معنا که در کرمانشاه هیچگاه بین چند تیم قدرتمند رقابت نبوده، بلکه تنها تک تیم‌هایی ظهور کرده و بعد افول کرده‌اند. 

وی تاکید کرد: زمانی تیم شیرین فراز که بعدها با نام راهیان در عرصه فوتبال فعالیت می‌کرد و اکنون هم سالهاست که تیم بعثت در کرمانشاه فعالیت می‌کنند و شاهد حضور تیم‌هایی قدرتمند در این رشته نیستیم تا یک فضای رقابتی بین آنها بوجود آید و برای رشد و ترقی تلاش کنند. 

عضو هیات علمی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: از طرفی طی سالهای گذشته تیم‌هایی که در این استان توانسته‌اند در سطح کشوری خود را نشان دهند، تنها با اتکای به بودجه شخصی پیش رفته‌اند و هیچکدام از کارخانجات و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از آنها حمایت نکرده‌اند و همین مسئله باعث شده تا نتوانند خود را در سطح قدرتمندی نشان دهند.

وی افزود: قطعا حضور یک تیم یا چند تیم از کرمانشاه در سطح بالای لیگی فوتبال می‌تواند از جنبه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به مردم این استان کمک کند و دیگر نیازی نیست که استعدادهایمان مهاجرت کنند و برای شهرهای دیگر توپ بزنند. 

اکبری در ادامه نبود زیرساخت‌های مناسب برای این رشته را یکی دیگر از معضلات و زمینه عدم رشد فوتبال کرمانشاه خواند و گفت: در حال حاضر حتی یک زمین مناسب استاندارد برای میزبانی مسابقات کشوری نداریم، در حالی که برخی استان‌ها با احداث کمپ‌های ورزشی که شامل زمین چمن، هتل، استخر، سالن های ورزشی و... در یک مجموعه می‌شود، توانسته‌اند میزبانی تیم‌های ملی و لیگی مختلف را بگیرند و از این راه علاوه بر اینکه درآمدزایی می‌کنند، زمینه رشد و رونق فوتبال خود را نیز فراهم می‌کنند. 

این متخصص پزشکی ورزشی اضافه کرد: مدیریت ارشد استان با مجموعه‌های اقتصادی استان می‌توانند در کنار هم قرار گرفته و برای کمک به رشد فوتبال استان و استعدادهای فراوانی که در این رشته داریم و اقتصاد استان یک کمپ فوتبال را احداث کنند که قطعا با جذب تیم‌های مختلفی از سراسر کشور سودآوری مناسبی نیز خواهد داشت. 

وی اضافه کرد: طی سالهای گذشته هر زمان که مسابقات فوتبال در کرمانشاه برگزار شده، حضور پرشور تماشاگران را در استادیوم‌های شهر شاهد بوده‌ایم که این موضوع به تخلیه انرژی جوانان و جلوگیری از سوق یافتن آنها به سمت آسیب های اجتماعی هم کمک خواهد کرد. 

اکبری عنوان کرد: به نظر می‌رسد که در این میان رسانه‌های استان هم باید به عنوان مطالبه‌گر ورود کرده و از مسئولین و سرمایه‌دارانی که از ظرفیت‌های این استان استفاده می‌کنند بخواهند که نسبت به مسئله فوتبال و اسپانسری این رشته که به پردرآمدترین صنعت ورزشی در دنیا تبدیل شده ورود کنند. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار