مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه؛ 

عملیات اطفاء حریق در منطقه چله گیلانغرب و گواور کرمانشاه در حال انجام است 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از آتش‌سوزی در منطقه چله شهرستان گیلانغرب و گواور استان کرمانشاه، به دلیل خطای انسانی و تلاش برای اطفاء آن خبر داد. 
کد خبر: ۱۱۷۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳ 13 July 2024

افشین یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: در پی آتش‌سوزی که در روز گذشته، در منطقه چله شهرستان گیلانغرب و گواور استان کرمانشاه به دلیل خطای انسانی، رخ داد، نیروهای مردمی، حفاظت محیط‌زیست، منابع‌طبیعی، جمعیت هلال‌احمر، سپاه و بسیج استان کرمانشاه، کمک‌رسانی کردند. 
 
وی افزود: به دلیل وزش بادی شدیدی که در منطقه چله شهرستان گیلانغرب و گواور استان کرمانشاه، اتفاق افتاد، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان گیلانغرب به ریاست فرماندار استان کرمانشاه و با حضور مدیرکل منابع‌طبیعی، حفاظت محیط‌زیست، مجموعه مدیریت بحران استان کرمانشاه و در راس امور استاندار کرمانشاه، به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه، تشکیل شد و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: به دلیل پیگیری‌های انجام شده، از طریق مدیریت بحران کشور،دو فروند بالگرد هلال‌احمر، یک فروند برای هلی‌برد و یک فروند برای عملیات آبپاشی در منطقه مستقر شدند.
 
یگانه اضافه کرد: ۲ فروند بالگرد هوانیروز با هماهنگی‌هایی که مدیریت بحران کشور با وزارت دفاع داشتند، به دلیل حریق دیگری که در ارتفاعات ریجاب شهرستان دالاهو رخ داد، ۲ فروند بالگرد هیلی‌برد و انتقال نیرو انجام شد و در نهایت بخش قابل توجهی از حریق در منطقه چله شهرستان گیلانغرب کرمانشاه مهار شد و در بخش گواور استان کرمانشاه نیز حریق کنترل شده است.
 
 وی ادامه داد: امید است حریق دوباره شعله‌ور نشود، نیروهای منابع‌طبیعی به عنوان دیده‌بان در منطقه حضور دارند.
 
یگانه بیان کرد: در منطقه چله شهرستان گیلانغرب، بخشی از حریق همچنان ادامه دارد و نیروها در حال انجام اطفاء حریق هستند، امید است، عملیات اطفاء حریق به پایان برسد ولی اگر به دلیل وزش باد شدیدی که در منطقه است، همچنان حریق ادامه داشته باشد، امروز مجدداً ۲ بالگرد هلال‌احمر به دلیل عملیات هیلی‌برد و  آبپاشی مستقر می‌شوند.
 
وی ادامه داد: با همکاری نمایندگان مجلس برای مستقر شدن بالگرد در منطقه، پیگیری‌هایی انجام شد، تعداد ۳۰۰ نفر از نیروهای مردمی و دستگاه‌های مربوطه در منطقه حضور دارند و توانستند بخش قابل توجهی از حریق را مهار کنند.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: از مردم درخواست دارم، اگر به منظور تفریح به این مناطق می‌روند، به دلیل پوشش گیاهی انبوه منطقه، از روشن کردن آتش خودداری کنند، اگر به هر دلیلی آتش‌سوزی اتفاق افتاد، قبل از ترک کردن محل آتش‌سوزی، نسبت به خاموش کردن آتش اقدام و بعد محل را ترک کنند.
 
وی اضافه کرد: اگر مردم حریقی در زمین‌های کشاورزی و منابع‌طبیعی مشاهد کردند، برای مهار آتش به دهیاری، بخشداری و سایر دستگاه‌های مربوطه اطلاع‌رسانی کنند.
 
 یگانه در پایان خاطرنشان کرد: امید است با اتمام موج گرمای شدید هوا، خطرات آتش‌سوزی هم به پایان برسد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار