استاندار کرمانشاه:

باید برای استقبال مطلوب از زائرین اربعین آماده باشیم

 استاندار کرمانشاه گفت: باید استقبال مناسب و مطلوب از زائرین اربعین و حضور میلیونی آنها آمادگی داشته باشیم.
کد خبر: ۱۱۷۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴ 10 July 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محمد طیب صحرایی روز گذشته (۱۹ تیرماه) در نشست خبری موکب داران استان کرمانشاه در سالن شهدای دولت استان کرمانشاه، اظهار کرد: استان کرمانشاه به جایگاه مطلوبی برای خدمتگزاری به زائرین اربعین نزدیک شده است و باید برای رشد تصاعدی زائرین اربعین و حضور میلیونی آنها خود را آماده کنیم. 

وی افزود: در این مدت که توفیق بوده در استان کرمانشاه خدمتگزار باشم، یکی از دغدغه‌های بنده و مردم عرض ارادت و خدمتگزاری به ائمه بوده و در هر نقطه‌ای از استان که فرصتی فراهم می‌شود، مردم آنچه که عقیده دارند را به ائمه تقدیم می کنند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مفتخریم به  میزبانی زائرین و با توجه به مقدماتی که دغدغه اهالی استان کرمانشاه است از برکت وجود شهید رئیسی و شهدایی مثل حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم، به آن جایگاه مطلوب برای خدمتگزاری به زائرین نزدیک هستیم.

وی ادامه داد: مدتی بود که سایه نحس داعش و ناامنی‌هایی در مرزها باعث شده بود که مرز خسروی و مرزهای استان کرمانشاه از خدمت رسانی محروم بودند و با مرتفع شدن این موانع در سال‌های اخیر روند رشد حضور زائران اربعین بیشتر شده است.

صحرایی اضافه کرد: باید برای رشد تصاعدی زائرین اربعین و همچنین در سال‌های آینده با حضور میلیونی زائرین، هم از سراسر کشور و هم از کشور های دیگر به ویژه شرق کشور عزیزمان ایران آمادگی داشته باشیم.

وی یادآور شد: آمادگی‌های کلان باید اتفاق بیافتد و یک نقشه جامع داشته باشیم در استان‌های کرمانشاه و در مرز خسروی و همچنین روی مرزهای استان متمرکز شویم.

صحرایی عنوان کرد: باید بر وضع موجود تمرکز کنیم، باید با امکانات مختلف موکب‌ها به روز رسانی شوند و فرودگاه‌ها به خدمات دهی مطلوب برسند.

وی در ادامه افزود: امسال شما شاهد بودید که در کشور حوادثی اتفاق افتاد و به ناچار تغییرات برنامه‌ای را در استان کرمانشاه شاهد بودیم و باید آنها را مدیریت می‌کردیم.

وی عنوان کرد: دو دوره انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس را داشتیم که در این زمان مسئولان و مدیران باید به اولویت کشور می‌پرداختند و الان که فضا به تعادل رسیده ما باید از این زمان باقی مانده حداکثر استفاده را ببریم و با تلاش مضاعف در این دوره زمانی برای خدمت به زوار زائرین سیدالشهدا استان کرمانشاه را آماده کنیم.

صحرایی بیان کرد: مسئله‌ی دیگری که می‌تواند در خدمات دهی ما در استان کرمانشاه کمک کند بحث موقعیت یابی موقعیت سازی و اطلاع رسانی ما در استان کرمانشاه است، ما باید خدماتی که داریم را طوری اطلاع رسانی کنیم که زائرین بتوانند به خوبی آن را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: باید برخی از نقاط را به صورت متمرکز پشتیبانی کنیم؛ مثلاً خانواده‌ای نیت کردند که هر سال به زائرین نذری دهند،  شما باید بدانید که کدام عزیزان این خدمت را ارائه می‌دهند و آنها را بشناسید که آسیبی به زائرین نرسد و کسی نتواند نفوذ کند وهمچنین نظم هم رعایت شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بعضی از پشتیبانی‌ها هم باید اهمیت ویژه‌ای قائل شویم؛ برای مثال بحث آب و یخ که می‌دانیم با توجه به گرمای هوا همه زائرین به آب و یخ احتیاج دارند که باید یک کمیته ویژه و یک مسئول ویژه را برای این موضوع اختصاص دهیم و مصرف آب و یخ باید ساماندهی شود که هدر نرود و اصراف هم نشود. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار