رئیس حفاظت محیط‌زیست پاوه خبر داد؛ 

دستگیری ۲ اکیپ شکارچی غیرمجاز سهره طلایی در پاوه

رئیس حفاظت محیط‌زیست پاوه از دستگیری و تحویل ۲ اکیپ شکارچی غیرمجاز زنده‌گیری سهره طلایی در شهرستان پاوه به مقامات قضایی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹ 10 July 2024
‌علی صدیقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: در هفته جاری ۲ اکیپ شکارچی غیرمجاز زنده‌گیری سهره طلایی در شهرستان پاوه متوقف شدند. 
 
وی افزود: در این راستا چهار نفر متخلف دستگیر و از آنان تعداد هشت قطعه سهره طلایی، چهار عدد قفس فلزی و ۲ رشته تور زنده‌گیری سهره طلایی کشف و ضبط شد.
 
رئیس حفاظت محیط‌ زیست شهرستان پاوه تصریح کرد: متخلفین پس از واریز ضرر و زیان وارده، به مقامات قضایی شهرستان پاوه واگذار شدند.
 
 صدیقی‌پور ادامه داد: عموم مردم شهرستان پاوه و باغداران، در صورت مشاهده این صیادان که اغلب غیربومی بوده و در اطراف باغات، دره‌ها، چشمه‌ها و رودخانه‌های منطقه، اقدام به دام‌گذاری و صید این پرندگان زینتی وحشی می‌کنند، مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۸۳۴۶۱۲۲۷۳۷، حفاظت محیط‌زیست شهرستان پاوه اطلاع‌ دهند.
 
وی اضافه کرد: سهره طلایی از پرندگان وحشی ایران محسوب می‌شود که به واسطه صدایش مورد طمع صیادان و دلالان زنده‌گیری غیرمجاز پرندگان است.
 
صدیقی‌پور بیان کرد: سهره طلایی پرنده‌ای از راسته گنجشک‌سانان و کمی کوچک‌تر از آن است که دارای منقاری مخروطی شکل و دم گاه سفید، صورتی و قرمز با بال‌های سیاه و نوار زرد رنگ است که در جنگل‌ها، دشت‌ها، باغات و اطراف رودخانه‌‌ها یافت می‌شود. 
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی افراد سودجو سهره طلایی را جهت نگهداری در محیط زندگی و شغلی با تور صید و به عنوان پرنده زینتی به قیمت گزاف به فروش می‌رسانند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار