کد خبر: ۱۱۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱ 25 October 2015
تابناک گیلان: دکتر محمدعلی نجفی، استاندار گیلان در دومین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی گیلان که امروز(3 آبان) در دفتر کارش برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات عمرانی و اقتصای و... استان و کند بودن برخی از اجرای پروژه‌ها در گذشته سبب شده که ما روی مسایل فرهنگی کمتر وقت بگذاریم.

 

وی با تاکید بر ضرورت تقویت حوزه فرهنگی در استان، گفت: ما باید در بحث فرهنگی و تقویت آن بیشتر از گذشته با مدیران فرهنگی استان تلاش کنیم.

 

دکتر نجفی همچنین آینده استان را در بخش‌های اقتصاد دانش بنیان روشن دانست و افزود: اقتصاد دانش بنیان به نفع گیلان است و با توجه به سابقه فرهنگی که این استان دارد باید آینده بهتری را برای آن رقم بزنیم.

 

وی در ادامه به اقدامات سازنده‌ای که در بخش کتابخانه‌های عمومی  استان در حال انجام است، اشاره و تصریح کرد: شهرداران می توانند به جای پرداخت سهم نیم درصد از درآمدهای عمومی خود برای کمک به کتابخانه‌ها، آن را در شهر خود برای همین امر اختصاص دهند تا هیچ بدهی در این ارتباط باقی نماند.

 

استاندار گیلان به پروژه کتابخانه مرکزی رشت که با گذشت سال‌ها هنوز نیمه تمام است اشاره و خاطر نشان کرد: در تلاشیم جذب اعتبارات سفر رئیس جمهوری را زودتر محقق کنیم.

 

امیر محمدپور، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان نیز در این نشست، نقش رسانه‌ها را در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مهم دانست و گفت: با توجه به نزدیک شدن هفته کتاب و کتابخوانی باید برای فرهنگ سازی این امر مطلوب بین مردم و مدیران فرهنگی استان بیشتر تلاش شود.

 

وی با ابراز ناراحتی از پایین بودن سرانه فضای مطالعه گیلان در کشور، اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی در تلاش است تا خدمات عمومی متناسب با شان مردم را ارایه دهد.

 

گفتنی است، کتابخانه مرکزی شهر رشت 16 سال است که نیمه تمام مانده و تا امروز فقط 43 درصد پیشرفت داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار