سرپرست حفاظت محیط‌ زیست کرمانشاه خبر داد؛

 خطر پشه آئدس در کمین کرمانشاه

سرپرست حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه، از برگزاری جلسه هماهنگی واپایش تهدیدات ناشی از پشه آئدس در محیط‌زیست استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸ 10 July 2024
سعید دزفولی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: با عنایت به ابلاغ دستورالعمل عملیات واپایش تهدیدات ناشی از ناقل مهاجم زیستی، پشه آئدس از سوی سازمان پدافند غیرعامل کشور، اولین جلسه هماهنگی جهت مدیریت زیستگاه‌های استان کرمانشاه در مقابل تهدیدات پشه ناقل آئدس برگزار شد.
 
وی افزود: در این جلسه که با حضور  معاونان و مسئولان ستادی محیط‌زیست استان کرمانشاه تشکیل شد، بر تشدید نظارت بر فرآیند مدیریت پسماندها در استان کرمانشاه، تاکید شد.
 
سرپرست حفاظت محیط‌ زیست استان کرمانشاه در این جلسه با اشاره به وضعیت آلودگی برخی نقاط کشور به پشه مهاجم آئدس، تصریح کرد: باید از ورود پشه آئدس که فاضلاب و زباله‌های پلاستیکی زیستگاه آن است، با تلاش، همفکری و هماهنگی کلیه دستگاههای مربوطه به استان کرمانشاه جلوگیری شود.
 
دزفولی‌نژاد ادامه داد: شناسایی کانون‌های محتمل در مناطق حفاظت شده، ضدعفونی و تعویض به موقع آب آبشخورها، پایش رودخانه‌ها و گزارش موارد مشکوک، اعلام گونه‌های جانوری مشکوک به ابتلا، از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار محیط‌زیست استان کرمانشاه قرار گرفته است.
 
وی بیان کرد: ساماندهی لاستیک‌های مستعمل، جمع‌آوری آب‌های راکد و فاضلاب، زباله‌های شهری و روستایی، مدیریت پسماند و جمع‌آوری به موقع نخاله‌های ساختمانی، از راهکارهای پیشگیری از زیست پشه آئدس است که باید اقدامات لازم توسط ارگانهای متولی در این خصوص انجام شود.
 
دزفولی نژاد با تاکید بر اطلاع‌رسانی افکار عمومی، افزایش اگاهی مردم در رسانه‌ها، نسبت به بیماری تب دنگی را ضروری دانست و بیان کرد: باید مردم را از طریق فضای مجازی و سایر روش‌های جدید نسبت به بیماری تب دنگی آگاه کنیم تا پیشگیری شود و چنانچه در معرض گزش پشه آئدس قرار گرفتند، آن را پیگیری و درمان کنند.
 
سرپرست حفاظت محیط‌ زیست کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: لزوم استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری از بیماری‌ ناشی از گزش پشه آئدس در استان کرمانشاه ضروری است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار