رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

هفته گذشته، هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی بود

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت:هفته گذشته، به نام هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.
کد خبر: ۱۱۷۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸ 10 July 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه روز گذشته سه‌شنبه (۱۹ تیر‌ماه)، مهدی عبدی در نشست خبری به مناسبت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در سالن شهید قدوسی دادگستری کرمانشاه ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع)، اظهار کرد: در این هفته ما به عنوان رئیس و دبیر (هفته بازخوانی و افشا حقوق بشر آمریکایی) مباحث تبیینی را در سراسر استان کرمانشاه توسط عباسی دبیر این رویداد، حیدری و  احمدی که از حقوقدانان برجسته استان کرمانشاه هستند و جلسات تبیینی شامل سخنرانی و شفاف سازی در ادارات و مساجد و پایگاه‌های بسیج و اقشار مختلف برگزار شد.
 
 وی افزود: در تاریخ ۶ لغایت دوازدهم تیر ماه به پیشنهاد مقام معظم رهبری به نام هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه تصریح کرد: ۶ تیر ماه سال ۱۳۶۰ روزی بود که ترور نافرجام مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر اتفاق افتاد و هفتم تیر ماه روز ترور شهید بهشتی رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی و ۷۲ نفر از یارانشان بود و هرچه جلوتر برویم شاهد جنایات آمریکا و مزدوران آن هستیم تا روز دوازدهم تیر ماه که آخرین روز این هفته است و مصادف شده با سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرباس جمهوری اسلامی ایران در سال ۶۷ که منجر به شهادت ۲۹۰ نفر از مسافران این هواپیما توسط ناو وینسنتس آمریکا شده است.
 
وی ادامه داد: این سخنرانی‌ها در سه بخش انجام شد، بخش اول جنایات آمریکا بر علیه ملت آمریکا، بخش دوم جنایات آمریکا بر علیه جوامع بین المللی و بخش سوم هم جنایات آمریکا بر علیه ملت ایران است.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: در همین راستا در روز‌های گذشته جلسه‌ای در دادگستری تهران برگزار شد که در مورد پرونده ۱۷۵ نفر از شهدای غواص عملیات کربلا چهار که در دی‌ماه سال ۱۳۶۵ صورت گرفت و این عملیات توسط یکی از پرنده‌های جاسوسی آمریکا لو رفت و سبب شهادت ۱۷۵ نفر در این عملیات شد که خانواده ۴۱ نفر از این شهدا با طرح شکایتی علیه آمریکا پیگیر حقوق خود شدند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار