محاسبه هوشمند سرعت بين دوربين های جاده‌ای در کرمانشاه

سرپرست پليس راه استان کرمانشاه گفت: ميانگين سرعت وسايل نقليه بين دوربين های جاده ای به صورت هوشمند محاسبه می شود.
کد خبر: ۱۱۵۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴ 12 February 2024

محاسبه هوشمند سرعت بين دوربين های جاده‌ای در کرمانشاهبه گزارش تابناک کرمانشاه، عبدالحسين زارع اظهار کرد: علاوه بر ثبت سرعت لحظه‌ای وسايل نقليه توسط دوربين های کنترل تخلفات جاده‌ای، ميانگين سرعت آنان نيز از لحظه عبور از يک دوربين تا دوربين بعدی به صورت هوشمند ارزيابی می‌شود.

وی افزود: با توجه به مشخص بودن فاصله دوربين ها با يکديگر، مدت زمانی که برابر سرعت مجاز هر معبر بايد بين ٢ دوربين طی شود به صورت هوشمند محاسبه و اگر کمتر از اين زمان مسافت طی شده باشد به عنوان سرعت غيرمجاز احصاء و اعمال قانون انجام می‌شود.

سرپرست پليس راه استان کرمانشاه تصريح کرد: بر خلاف تصور برخی که معيار را فقط سرعت لحظه عبور از مقابل دوربين ها می دانند بايد تذکر داد که اگر در فاصله بين آن‌ها سرعت مجاز رعايت نشود، رانندگان مرتکب تخلف سرعت غير مجاز شده اند و به صورت هوشمند اعمال قانون خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در موارد بسياری رانندگان از اين موضوع غافل می‌شوند و بدون توجه به اين قابليت دوربين ها سرعت ميانگين را رعايت نمی‌کنند و پس از اعمال قانون گمان می‌کنند که اشتباهی رخ داده است، در حاليکه اعمال قانون انجام شده صحيح می باشد.

این مقام مسئول ابراز کرد: علاوه بر موارد گفته شده چنانچه سرعت لحظه‌ای و يا ميانگين وسايل نقليه بيش از ۱۵۰ کيلومتر بر ساعت باشد، آن خودرو علاوه بر اعمال قانون، به صورت سيستمی توقيف و در هر نقطه ای از کشور به پارکينگ منتقل و رفع توقيف آن مشروط به طي مراحل لازم است.

زارع گفت: سرعت غيرمجاز همواره عاملی مرگبار است و پليس راه استان با به کارگيری تمام ظرفيت‌ها و امکانات موجود مبادرت به مديريت آن می‌کنند و همواره با رانندگانی که با ارتکاب اين تخلف، ايمنی تردد هموطنان را به مخاطره می‌اندازند قاطعانه برخورد می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار