آغاز کاهش دمای هوا در خراسان رضوی از آخر هفته

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از روز پنجشنبه روند کاهشی دما در سطح خراسان رضوی آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۱۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰ 10 July 2023

به گزارش تابناک رضوی، محمد غیوری خواه با بیان این مطلب افزود: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی ضمن ادامه روند افزایشی دما تا روز سه شنبه، طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه شاهد دما نزدیک یا بالاتر از ۴۰ درجه در برخی از شهرستان‌های استان خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: از روز پنجشنبه روند کاهشی دما آغاز خواهد شد. همچنین طی روزهای چهارشنبه تا جمعه شدت وزش باد در سطح استان افزایش یافته و به ویژه در مناطق بادخیز احتمال خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید و بروز خسارت پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در ساعات عصر امروز وزش باد شدید لحظه‌ای در نواحی غربی استان و به ویژه در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

غیوری خواه وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس را طی فردا صاف همراه با افزایش دما در بعدازظهر افزایش باد پیش بینی کرد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته فریمان با کمینه دمای ۱۴ درجه و سرخس با بیشینه دمای ۴۱ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت نوسانات دمایی مشهد مقدس بین ۲۱ و ۳۵ درجه سلسیوس در نوسان بوده است. بیشترین سرعت وزش باد از بردسکن با سرعت ۵۴ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار