کد خبر: ۱۰۳۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ 29 September 2015
‌رییس اداره حفاظت محیط زیست شفت گفت: در شهرستان شفت از پلنگ ایرانی به وسیله دوربین تله‌ای عکسبرداری شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، علی فرهی گفت: با تلاش کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت که پایش حیات وحش و بررسی زیست محیطی منطقه را انجام می‌دادند، گزارشاتی از دامداران و همیاران محلی مبنی بر مشاهده یک قلاده پلنگ در زیستگاه جنگلی شهرستان و تلفات چندین رأس گوسفند در منطقه دریافت کردند.

وی افزود: برای پیگیری این موضوع دوربین‌های تله‌ای در مکان‌های مورد نظر نصب شد و پس از یک هفته مراقبت، موفق به ثبت تصاویری از یک قلاده پلنگ ایرانی شدیم.

فرهی با بیان اینکه این دوربین‌ها همزمان تصاویر گونه‌های دیگری نظیر گراز، خرس و سمور را نیز ثبت کرده است، تصریح کرد: این عمل همزمان با عملیات سرشماری گاوبانکی مرال در مناطق جنگلی این شهرستان رخ داده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شفت ادامه داد: مناطق جنگلی و مراتع شهرستان شفت به دلیل تراکم پوشش گیاهی متنوع، زیستگاه مناسبی برای حیات وحش جانوری است که ضرورت دارد هرگونه فعالیت‌های عمرانی، خصوصا جاده سازی در این‌گونه مناطق و بهره‌برداری از منابع طبیعی، به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و اداره ‌کل حفاظت محیط زیست استان گیلان، پرداخت خسارت به زیان‌دیدگان حملات جانوران زیانکار در دست اقدام است و به زودی نتیجه آن اعلام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار