رئیس اوقاف گناوه: وقف مشارکتی در جامعه نهادینه شود

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان‌های گناوه و دیلم گفت: وقف یکی از سنت‌های خداوند است و باید زمینه ترویج فرهنگ وقف مشارکتی در جامعه ترویج و نهادینه شود.
کد خبر: ۹۹۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲ 06 October 2021

حسین غلامی روز چهارشنبه به مناسبت هفته وقف در نشست با خبرنگاران افزود: نهادینه کردن فرهنگ وقف بصورت مشارکتی و گروهی از برنامه های اولویت دار این اداره به شمار می‌رود.

وی اظهارکرد: ترویج فرهنگ وقف‌های مشارکتی و فردی عاملی مهم در برطرف کردن نیاز قشرهای مختلف جامعه به ویژه نیازمندان و جوانان و مشکلات جامعه به شمار می‌رود و همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی و مشارکت قشرهای مختلف مردم در این خصوص ضروری است.

غلامی بااشاره به وقف ۳۴ مورد در مدت یکسال اخیر در شهرستان‌های گناوه و دیلم یادآورشد: در زمان حاضر ۶۸ بقاع متبرکه در شهرستان‌های یادشده وجود دارد که شامل ۱۱ امامزاده و مابقی آرامگاه و قدمگاه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دیلم و گناوه اضافه کرد: در زمان حاضر تعداد ۸۴ حسینیه و ۱۴۷ مسجد درگناوه و ۲۷ حسینیه و ۷۴ مسجد در دیلم وجود دارد.

غلامی گفت: سند اموالی که واقفان اهدا می‌کنند به نام همان واقف صادر می‌شود و اداره اوقاف دخالتی ندارد و تنها تولیت آنها را برعهده دارد که از رسانه‌ها خواستاریم در این زمینه به مردم روشنگری کنند.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گناوه ودیلم دیدار با امام جمعه و فرماندار، غبارروبی گلزار شهدا و امامزاده سلیمان بن علی، تکریم و تجلیل از واقفان را از جمله برنامه‌های این اداره کل به مناسبت هفته وقت عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار