بزرگترین موقوفه تیران و کرون سند دار شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون گفت: جهت صیانت از حقوق واقفان نیک اندیش بزرگترین موقوفه تیران کرون به مساحت 1100 هکتار و به ارزش ۵۵۰ میلیارد ریال سنددار شد.
کد خبر: ۸۳۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳ 30 March 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اکبرصادقی اظهار داشت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش و با هدف صیانت و حراست از حقوق موقوفات پس از پی گیری برای بزرگترین موقوفه شهرستان تیران و کرون به نام موقوفه فاطمه النساء سند مالکیت به نام موقوفه اخذ شد.

وی ادامه داد: مساحت این موقوفه11میلیون متر مربع است و ارزش این موقوفه نیز بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال برآورد می شود که کاربری این موقوفه نیز شامل؛ مسکونی، اداری ،آموزشی ،تجاری و کشاورزی است.
این مقام مسئول در ادامه افزود: براساس وقف نامه این موقوفه که متعلق به سال 1079 هجری قمری است واقف نیک اندیش آن عواید حاصل از این موقوفه را برای تامین هزینه های روضه خوانی و کمک به فقرا اختصاص داده است که با اخذ سند این موقوفه زمینه برای اجرای نیت آن توسط اداره اوقاف و امور خیریه محیا شده است.

گفتنی است در حال حاضر شهرستان تیران و کرون 46 موقوفه دارد که در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه نیز به ثبت رسیده است که موقوفه فاطمه النسا بزرگترین موقوفه این شهرستان محسوب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار