ورود سامانه سرد بارشی از جمعه در مازندران

مدیر کل هواشناسی مازندران از ورود سامانه سرد بارشی از جمعه ۴ بهمن ماه در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱ 23 January 2020

سید محمدرضا رضوی در گفت‌وگو با ایسنا از ورود سامانه سرد بارشی طی عصر جمعه ۴ بهمن ماه در مازندران خبر داد و اظهار کرد: این سامانه تا اواخر روز شنبه ۵ بهمن در استان خواهد بود.

وی تصریح کرد: از این‌ جهت اطلاعیه هواشناسی صادر شده که طی آن زمان شروع این سامانه بارشی از عصر جمعه ۴ بهمن ماه بوده و نوع مخاطره، بارش باران در مناطق ساحلی و جلگه‌ای به‌همراه وزش باد -بارش برف در دامنه‌ها (مناطق با ارتفاع ۴۰۰ متر و بالاتر) به همراه کاهش دما در مناطق ساحلی و جلگه‌ای تا ۶ درجه و در دامنه‌ها و ارتفاعات بین ۶ تا ۱۰درجه پیش بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی مازندران زمان پایان این سامانه سرد را تا اواخر روز شنبه ۵ بهمن عنوان کرد و گفت: اثر مخاطره این سامانه در ارتفاعات، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، یخبندان، اختلال در تردد جاده‌ای بویژه در گردنه‌های کوهستانی، تشکیل مه و کاهش دید افقی، آبگرفتگی معابر عمومی بویژه در مناطق غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

رضوی ادامه داد: توصیه می‌شود از جمعه شب تا عصر شنبه پرهیز از تردد غیر ضرور در جاده‌ها و محورهای کوهستانی، مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی، تنظیم دمای انبارها، گلخانه‌ها، مراکز دامداری و مرغداری‌ها مورد تاکید است.

وی گفت: چهار‏شنبه ۲ بهمن آسمان استان صاف تا نیمه ابری از اواخر شب در ارتفاعات با افزایش ابر و بارش پراکنده برف و پنج‏شنبه ۳ بهمن در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، صاف تا قسمتی ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد و در ارتفاعات، ابری و مه آلود با بارش پراکنده برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی مازندران خاطرنشان‌ کرد: در روز جمعه ۴ بهمن آسمان استاننیمه ابری از بعدازظهر ابری از سمت غرب استان همراه با بارندگی (در ارتفاعات مه آلود با بارش برف) و وزش باد (گاهی نسبتا شدید) خواهد بود و در روز شنبه ۵ بهمن آسمان استان ابری همراه با بارندگی (در دامنه‌ها و ارتفاعات مه آلود با بارش برف)، وزش باد و کاهش محسوس دما است.

رضوی افزود: در روز یک‌‏شنبه ۶ بهمن آسمان استان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در روز دوشنبه ۷ بهمن وضعیت جوی استان صاف تا نیمه ابری در بعدازظهر با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار