برگزاری نشست توجیهی مدیران شبکه‌های اجتماعی در قشم

نشست توجیهی مدیران شبکه‌های اجتماعی قشم با حضور ادمین کانال‌ها و گروه‌های مجازی فعال در شهرستان روز سه‌شنبه برگزار شد.
کد خبر: ۷۹۴۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ 05 November 2019

برگزاری نشست توجیهی مدیران شبکه‌های اجتماعی در قشم

به گزارش تابناک کیش، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی قشم در این نشست گفت: نیروی انتظامی پیگیری مطالبه‌های مردمی را از مسیر قانونی وظیفه خود می‌داند.

سرهنگ مجتبی راست‌خدیو افزود: در این راستا شبکه‌های اجتماعی بدون محدودیت می‌توانند در چارچوب قانون فعالیت کنند.

وی ادامه داد: فعالان فضای مجازی باید در نظر داشته باشند که در بیان مطالبات مردمی، مطالب آنان مصداق «نشر اکاذیب» و «تشویش اذهان عمومی» نباشد.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی تصریح کرد: مدیران شبکه‌های اجتماعی در صورت دسترسی به سندهای تخلف هر فرد یا نهاد، باید از انتشار آن قبل از صدور حکم قطعی توسط دادگاه اجتناب کنند.

وی افزود: فعالان فضای مجازی اکر به ادله و سندهای محکه پسند دست یافتند، می‌توانند آن را در اختیار دستگاه قضا قرار دهند.

راست‌خدیو ادامه داد: فاش ساخت یک فساد، حتی اگر رخ داده باشد، پیش از اثبات در دادگاه و صدور حکم، نشر اکاذیب و در مواردی تشویش اذهان عمومی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به حضورنیافتن برخی مدیران شبکه‌های اجتماعی در نشست مذکور اظهار کرد: اطلاع نداشتن از قانون و شرکت نکردن در جلسه توجیهی، مسوولیت حقوقی آنان را نسبت به عملکردشان در فضای مجازی رفع نمی‌کند و باید پاسخگو باشند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی ادامه داد: امسال انتخابات در پیش است و مدیران فضای مجازی به قانون‌های انتخابات توجه داشته باشند، تا به دلیل ناآشنایی با مقررات، آسیبی متوجه آنان نشود.

در پایان اصحاب رسانه، مدیران کانال‌ها و گروه‌ها نقطه نظرات، دغدغه ها، سوالات و ابهامات قانونی خود را با مسوولان انتظامی در میان گذاشتند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار