یوسف شکوری اظهار کرد: با حذف قبوض کاغذی، مشتریان تلفن ثابت میتوانند با شماره گیری 2000 از طریق تلفن ثابت وارد سامانه ارائه خدمات غیر حضوری شرکت مخابرات ایران شده و از این طریق نسبت به دریافت و پرداخت کارکرد تلفن ثابت خود اقدام نمایند. در این سامانه امکان دریافت آخرین کارکرد تلفن ثابت هم وجود دارد.
وی افزود: علاوه بر سامانه 2000، جهت سهولت در ارائه خدمات کارکرد تلفن ثابت این امکان فراهم شده است که مشتریان با کد دستوری #2020* از طریق تلفن های همراه نیز نسبت به دریافت و پرداخت صورتحساب خود اقدام کنند.
مشتریان همچنین میتوانند با مراجعه به وب سایت شرکت مخابرات ایران به نشانی اینترنتی www.tci.ir کارکرد تلفن ثابت خود را از همان محل دریافت و نیز پرداخت کنند.
وی صرفه جویی و ساده سازی ارائه خدمات به مشتریان تلفن ثابت و افزایش سرعت عملکرد امور مربوط به دریافت و پرداخت قبوض را از مزایای مهم حذف قبوض کاغذی اعلام کرد.