روح الله رشیدی مطرح کرد؛

تشتت مدیریتی در مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره الشعرای تبریز

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز با بیان‌ اینکه تشتت مدیریتی در مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره الشعرای تبریز وجود دارد گفت: نگهداری ابنیه فرهنگی - تاریخی در تبریز ضعیف است.
کد خبر: ۱۱۸۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹ 01 September 2024

به گزارش تابناک آذربایجان شرقی به نقل از تسنیم، روح‌الله رشیدی با اشاره به اینکه تشتت مدیریتی در مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره الشعرای تبریز وجود دارد، گفت: با تحویل پروژه عمرانی به مقبره الشعرا به شهرداری تبریز، مسئله تشتت مدیری نیز در این مجموعه آغاز شد.

وی با اشاره به توافق مدیریت بینابین مقبره الشعرای تبریز توسط شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: شهرداری تبریز باید به وظیفه شهری خود عمل کند و در انجام اقداماتی از قبیل نگهداری فضای سبز و محوطه این مجموعه نقش خود را ایفا کند.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر تبریز خاطرنشان کرد: اگر شهرداری مدیریت این مجموعه را قبول کند باید بداند که با محیطی فرهنگی-تاریخی رو به روست و مدیریت این مجموعه باید با هویت آن تناسب داشته باشد.

رشیدی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات ورزشی و برخورد تجاری با مقبره الشعرای تبریز حیرت انگیز است، گفت: محوطه این مجموعه فرهنگی-تاریخی، منقطع از هویت فرهنگی آن نیست و بر همین اساس، رویدادهای برگزارشده در این مجموعه باید هویت فرهنگی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه نگهداری ابنیه فرهنگی - تاریخی در تبریز ضعیف است، گفت: ابنیه فرهنگی-تاریخی، سرمایه ماندگار ما هستند اما با تغییر مدیریتها، نگاه به این ابنیه نیز تغییر می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر تبریز با اشاره به سرنوشت نامعلوم خانه هنر تبریز گفت: هنوز اقدام شاخصی در این مجموعه صورت نگرفته و این مجموعه رها شده است.

رشیدی افزود: رفتار ما با مجموعه های فرهنگی، مصرفی است و با ظلم و ناسپاسی همراه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار