استاندار جدید آذربایجان شرقی زودتر معرفی شود

نماینده ولی فقیه در آذربایحان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر تسریع معرفی استاندار ، گفت: مردم آذربایجان شرقی و تبریز انتظار دارند که استاندار جدید، فردی پرکار و پرتلاش همانند استاندار شهید بوده و صادقانه به مردم خدمت کند.
کد خبر: ۱۱۸۳۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۴ 06 September 2024

به گزارش تابناک آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: استاندار جدید باید دارای صفات عمومی از جمله متدین، مؤمن و انقلابی باشد و فردی مدافع و پایبند به ارزش‌های انقلابی باشد که این شرط عمومی است.

وی ادامه داد: استاندار جدید همچنین باید دارای امتیازات خاص و ویژه‌ای باشد و آن این است که حتماً استان را بشناسد چراکه این استان بزرگ و مهم صنعتی و معدنی، دارای نخبه‌های حوزوی و دانشگاهی و دارای ظرفیت‌های خاصی بوده که می‌تواند ایجاد تحول در استان حتی در کشور شود.

مطهری‌اصل با بیان اینکه استاندار جدید باید به حق و حقوق استان آشنا بوده و بتواند آنها را استیفا کند، تصریح کرد: استاندار آتی استان باید صادقانه به مردم خدمت کند کند و پرکار و پرتلاش همانند استاندار فقید شهید استان باشد.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه استانداری بحث سیاسی نیست بلکه بحث اجرا و کار است و گروه بندی مردم مناسب و زیبنده یک استاندار نیست.

وی ادامه داد: استاندار جدید باید فارغ از جناح‌بندی و مسائل سیاسی در استان کار و تلاش کرده و موجب پیشرفت تبریز و آذربایجان‌شرقی شود، والا اگر درگیر مسائل حزبی و گروهی شود یکسری مشکلات در تبریز آغاز خواهد شد.

مطهری‌اصل گفت: تغییرات مدیریتی در استان نباید با در نظر گرفتن مسائل سیاسی انجام شود بلکه باید افراد پرکار و پرتلاش، متخصص، انقلابی و متدین به ویژه در مسائل اجرای در رأس امور قرار گیرد.

خطیب امام جمعه تبریز بیان کرد: استاندار باید عقب ماندگی استان را از بین برده و در بخش‌های معدن، صنعت، کشاورزی، اشتغال و معضلات حاشیه‌نشینی تلاش کرده و مشکلات را حل کند.

وی بار دیگر تاکید بر اینکه استانداری محلی برای جناح‌بازی و کارهای سیاسی نیست، گفت: استانداری جایی برای کار و اجرا است، مردم از استاندار جدید انتظار دارند با پایبندی به ارزش‌های اسلام و انقلاب و شناخت کامل از استان عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند.

امام‌جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به گلایه‌مندی اصناف و کسبه از وضعیت نابسامان دست‌فروشان شهر گفت: بساط دست‌فروشان در مقابل مغازه‌ها کسب‌وکار اصناف را مختل کرده است، شهرداری باید برای ساماندهی آن اقدام جدی انجام دهند.

وی گفت: اصناف برای کسب‌وکار خود متحمل مالیات و عوارض هستند، این در حالی است که این مسئله برای دست‌فروشان وجود ندارد.

مطهری اصل با تقدیر خدمات شهرداری تبریز در آسفالت‌ریزی خیابان‌ها و معابر گفت: عدم هماهنگی بین شهرداری و فراجا در اجرای پروژه‌های عمرانی شهری باعث ایجاد ترافیک‌ها کلافه‌کننده می‌شود.

امام‌جمعه تبریز تأکید کرد: برای جلوگیری از بروز ترافیک‌های بی‌مورد دستگاه‌های خدمات‌رسان هماهنگ کار کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه‌های با اشاره به مناسبت‌های تقویمی و سالگرد شهادت آیت‌الله مدنی گفت: مردم شهر تبریز به‌خاطر وجود علمای مجاهدی چون شهید آیت‌الله مدنی و شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی با آموزه‌های امام راحل و انقلاب شکوهمند اسلامی آشنا شدند و در این مسیر گام برداشتند، باید یاد و نام این شهدا فراموش نشود و رشادت‌های آنها به نسل جدید تبیین شود.

وی حضور گسترده در مراسم‌های بزرگداشت این شهدا را ضروری دانست و گفت: علمای مجاهد و فقیهان عالی‌مقام این منطقه حق بزرگی بر مردم دارند، خطبه‌های آتشین و معنوی شهید مدنی لرزه بر اندام بدخواهان اسلام و انقلاب می‌انداخت، چنانچه بعد از شهادت آیت‌الله مدنی حضرت امام خمینی (ره) فرمودند؛ با شهادت ایشان طومار منافقان به هم پیچید.

امام‌جمعه تبریز خاطرنشان کرد: برای ادای احترام و بزرگداشت یاد و نام شهید آیت‌الله مدنی روز سه‌شنبه در مراسمی که به این منظور منعقد خواهد شد مردم استان حضور باشکوه و گسترده خواهند داشت.

خطیب نمازجمعه تبریز در ادامه با اشاره به وضعیت نامطلوب عفاف و حجاب در اماکن عمومی و با انتقاد از عدم رعایت شئون اسلامی از سوی برخی از افراد جامعه گفت: مردم مؤمن و نجیب ما در برابر برخی از بداخلاقی‌های اجتماعی افراد بدحجاب فعلاً سعه‌صدر دارند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه کاری نکنید صبر مردم مؤمن و خانواده شهدا لبریز شود افزود: مؤمنان شما بانوان بدحجاب را مادر، دختر و خواهر خود می‌دانند، کاری نکنید رفتارهای شما باعث بروز درگیری اجتماعی شود.

مطهری اصل تأکید کرد: افراد بی‌حجاب تذکر و امربه‌معروف مؤمنان را جدی بگیرند و مراقب رفتارهای اجتماعی خود باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار