اجرای اپرای آوازی «حیدربابایه سلام» در تبریز پس از ۲۷ سال

نمایش اپرت (نمایش آوازی یا اپرای سبُک) «حیدربابایه سلام» پس از ۲۷ سال دوباره در تبریز و به مناسبت فرا رسیدن روز شعر و ادب فارسی همزمان با سالروز ارتحال استاد شهریار به روی صحنه می رود.
کد خبر: ۱۱۸۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴ 02 September 2024

به گزارش «تابناک آذربایجان شرقی»، این نمایش در ۱۸ پرده و با اقتباس از منظومه مانای حیدر بابایه سلام به کوشش و کارگردانی دکتر «عبدالحسین لاله» و با حمایت شهرداری منطقه هشت تاریخی فرهنگی تبریز از ۱۵ شهریور به مدت ۱۲ روز اجرا می شود.

نویسنده و کارگردان این نمایش اپرت روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اعلام اینکه نمایش اپرت حیدربابایا سالام نخستین در نوع خود پس از انقلاب اسلامی در ایران به شمار می رود، گفت: نخستین اجرای این نمایش در سال ۱۳۷۱ و در تالار وحدت تهران به روی صحنه رفت.

عبدالحسین لاله اظهار کرد: در آن دوره نمایش فوق پنج سال پس از اجرای تهران در تبریز نیز به دید علاقمندان گذاشته شد و امروز پس از ۲۷ سال دوباره نمایش حیدربابایا سلام را به روی صحنه می برم.

به گفته وی در اجرای این نمایش فاخر ۸۰ نفر اعم از بازیگر و عوامل اجرایی مشارکت دارند که تعداد ۵۰ نفر آنها به روی صحنه خواهند رفت.

لاله زمان اجرای این نمایش را ۱۵ تا ۲۷ شهریور ماه اعلام کرد و با بیان اینکه مدت نمایش یک ساعت و ۵۰ دقیقه است، افزود: این نمایش همه روزه از ساعت ۱۹ در تالار تربیت تئاتر شهر تبریز به روی صحنه می رود که به احتمال زیاد و در صورت استقبال شهروندان می توان در ۲ نوبت نسبت به اجرای آن اقدام کرد.

وی مجید مجیدی کارگردان شهیر سینما را میهمان ویژه روز افتتاح نمایش اپرت حیدربابایه سلام در تبریز اعلام کرد.

لاله با اشاره به اینکه زبان اجرای نمایش فوق فارسی و ترکی است، یادآور شد: تعداد چهار صحنه از مجموع صحنه های نمایش که اختصاص به زندگی استاد شهریار در تهران است، به زبان فارسی است و بقیه با زبان ترکی اجرا می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار