افتتاح طرح‌های عمرانی و خدماتی در شهرستان‌های اهر و هریس + تصاویر

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، با حضور تراب محمدی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی، حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان اهر، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی چندین طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان اهر افتتاح و کلنگ‌زنی شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸ 28 August 2024

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در مراسم کلنگ‌زنی پروژه ۶۰۰ واحدی طرح جهش تولید مسکن شهرستان اهر ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان و خادمین مردم اظهار کرد: یکی از وظایف مهم مسئولان رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌های مردم است که باید به جد مورد توجه قرار گیرد. 

به گزارش تابناک آذربایجان شرقی، تراب محمدی از جمله نیازهای مهم و اساسی مردم کشور و شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی را اجرای سریع و به موقع نهضت ملی مسکن است که متاسفانه این امر در سال‌های گذشته با بی‌مهری مسئولان روبرو بوده و باعث افزایش قیمت زمین، اجاره و رهن مساکن شده است. 

وی با اشاره  بر لزوم اجرای جدی نهضت ملی مسکن در سطح کشور افزود: لازمه اجرایی شدن نهضت ملی مسکن ایجاد امکانات و زیرساخت‌های مناسب از جمله گاز، برق، تلفن، آب و غیره است که در این راستا باید همه دستگاه‌های ذی‌ربط طبق قانون ساخت نهضت ملی مسکن عمل کنند. 

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه اجرای نهضت ملی مسکن در شهرستان اهر چندان پیشرفت چشمگیری نداشته است، گفت: تاکنون از ۱۰ هزار نفر متقاضی واجد شرایط، هفت هزار نفر حائز شرایط شده‌اند که از این تعداد نیز هم‌اکنون به ۲ هزار نفر مسکن اختصاص یافته که قابل قبول نیست و امیدواریم هر چه سریع‌تر با رفع مشکلات و موانع همه متقاضیان مسکن در این شهرستان صاحب مسکن شوند و اجرای این پروژه تنها به کلنگ‌زنی، قول و وعده ختم نشود. 

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی یکی از مشکلات اصلی کشور را عدم پیگیری جدی مسئولان از روند اجرای سریع پروژه‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: شهید آیت الله رئیسی نیز همیشه مسئولان را به پیگیری مجدانه برای تسریع در روند اجرای کارها توصیه می‌کرد.

در ادامه با حضور سرپرست استانداری آذربایجان شرقی دکل مخابراتی همراه اول روبروی نیروگاه اهر با هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال، بهسازی آسفالت راه‌های روستایی کردلر، ترانچه، ذاخر، بصیرآباد به طول هشت کیلومتر و با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال، لکه‌گیری و روکش آسفالت شهرهای اهر_کلیبر و اهر_مشگین به طول ۲۷ کیلومتر با اعتبار ۵۴٠ میلیارد ریال و لکه‌گیری و روکش آسفالت راه‌های افیل، گرنگاه، دهستان، کلهر، کردلر، مردکتان به طول ۱۸ کیلومتر با اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریال افتتاح شد. 

همچنین با حضور نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستان اهر دکل مخابراتی روستای شاهوردی قشلاق با سرمایه‌گذاری ۱۴۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد که با احداث این دکل مخابراتی روستاهای شاهوردی قشلاق، قراجه‌لو، تازه‌کند و محدوده بخشداری فندقلو از پوشش مخابراتی بهره‌مند خواهند شد و همچنین چند پروژه مدیریت توزیع برق این شهرستان از جمله توسعه و بهسازی شبکه برق روستاهای آللی وخرم آباد، یاورکندی، دیزبین و… با اعتباری بالغ بر بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال به صورت معین در روستای آللو افتتاح شد. 

با حضور مسئولان شهرستان هریس نیز ۲۱ طرح آبرسانی شامل اجرای ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز و نیرورسانی اجرای خط انتقال چاه و شبکه توزیع و خرید سه دستگاه آب شیرین کن و نصب ۶ دستگاه رسوب‌زدا برای مجتمع شهید باقری افشردی، مخزن ۱۰۰ متر مکعبی و حفر چاه در روستاهای این شهرستان با اعتباری بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

افتتاح طرح‌های عمرانی و خدماتی در شهرستان‌های اهر و هریس + تصاویر

افتتاح طرح‌های عمرانی و خدماتی در شهرستان‌های اهر و هریس + تصاویر

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار