باغداران مازندران در چیدن میوه‌ها دست دست نکنند

مدیرکل هواشناسی استان مازندران گفت: باغداران به دلیل ورود به سامانه سرد بارشی و همچنین وزش باد و احتمال برخورد مرکبات به هم و به جهت جلوگیری از آسیب دیدن آن اقدام به چیدن مرکبات خود کنند.
کد خبر: ۷۰۳۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸ 14 January 2019

 سید محمدرضا رضوی در گفت وگو با ایسنا در مورد وضعیت جوی استان طی این هفته اظهارکرد: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‌ها و خروجی مدل های هواشناسی امروز دوشنبه با ابرناکی هوا و بارش پراکنده باران در برخی نقاط مواجه بوده و در روز سه شنبه و چهارشنبه ۲۵ و ۲۶ دی ماه با استقرار زبانه کم فشار در سطح زمین بر روی دریای خزر شاهد افزایش دما و وزش باد گرم گاهی شدید به ویژه در دامنه ها در ارتفاعات استان خواهیم بود.

وی افزود: از روز پنجشنبه ۲۷ دی‌ماه با نفوذ سامانه بارشی به استان شاهد ابرناکی آسمان همراه با بارش باران بارش برف و پدیده مه در ارتفاعات وزش باد گاهی نسبتا شدید با کاهش دما خواهیم بود که تا عصر جمعه تداوم خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی مازندران تصریح کرد: در گذر پنجشنبه شب تا صبح جمعه به دلیل کاهش محسوس دما دامنه بارش برف به دامنه‌ها و کوهپایه‌های استان کشیده شده و در مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان نیز بارش مخلوط باران و برف پیش بینی می‌شود.

رضوی در توصیه به باغداران گفت: باغداران به دلیل ورود به سامانه سرد بارشی و همچنین وزش باد و احتمال برخورد مرکبات به هم و به جهت جلوگیری از آسیب دیدن آن اقدام به چیدن مرکبات خود کنند.

وی افزود: همچنین سطح جاده‌های استان لغزنده و با کاهش دید همراه خواهد بود بنابراین رانندگان به هنگام تردد در محورهای مواصلاتی نکات ایمنی را رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار