تبریز؛ پیشتاز کاهش تلفات رانندگی درون شهری در کشور

در سایه ایجاد بسترهای لازم و تلاش های صورت گرفته از سوی نهادهای شهری، کلان شهر تبریز از نظر کاهش میزان سوانح منجر به فوت در کشور حائز رتبه نخست کشوری شد.
کد خبر: ۶۷۹۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ 14 November 2018

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز اعلام کرد: بر اساس آمار به دست آمده طی شش ماهه نخست امسال، تصادفات منجر به فوت درون شهری در تبریز ۴۶ درصد کاهش یافته است.

مهدی یوسفی اظهار داشت: این کاهش در سایه تلاش های صورت گرفته توسط واحدهای مختلف شهرداری کلانشهر تبریز و همکاری بین بخشی با پلیس راهور به دست آمده است.

وی در عین حال فرهنگ سازی، تکمیل علائم ترافیکی و استفاده از نرده کشی را ایمن سازی و به دست آمدن این توفیق دخیل دانست.

یوسفی با بیان اینکه گسترش موانع و حصارهای آهنی برازنده کلان شهر تبریز نیست: گفت: برای کاهش میزان سوانح و حوادث درون شهری نیازمند همکاری شهروندان در رعایت قوانین ترافیکی هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود توسعه شبکه دوربین های هوشمند ترافیکی را یکی دیگر از راهکارهای کنترل رانندگی درسطح شهر خواند و گفت: اغلب سوانح رانندگی به دلیل سرعت بالای رانندگان و عدم رعایت عبور و مرور از سوی عابران پیاده است.

یوسفی با اشاره به اینکه در تصمیمات ترافیکی همواره جان شهروندان در اولویت قرار دارد افزود: ایجاد حرایم ایمنی، اصلاح هندسی، تقاطع های هوشمند، نصب تجهیزات ترافیکی و حتی طرح های ترافیکی تبریز با هدف رعایت حال شهروندان و آرامش جانی و روانی آنها انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه برای کاهش میزان تصادفات درون شهری نیازمند ارتقای فرهنگی و همکاری شهروندان هستیم خاطرنشان کرد: اگر برخی اقدامات پیشگیرانه نباشد، شاهد سونامی تصادفات درون شهری در تبریز خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار